sms - messanger

Diskussion i 'Applikationer' startad av Faie, 6 okt 2009.

1. Faie

Faie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Sedan par dagar tillbaks så har sms programmet uppföra sig lite konstigt.
    Jag kan skicka och ta emot sms utan problem. Det som däremot har hänt är:

Jag skickar ett sms till person A och när denne skickar tillbaks så hamnar dess medelande efter mitt i sms tråden. Om jag svara så kommer mitt medelande efter som det ska, men här kommer problemet. När A skickar ett nytt sms så så lägger sig medelandet direkt efter A's sista. Dvs ovanför mitt. Typ så här:

mitt sms 1
    A's sms 1
    A's sms 2 svar på mitt sms2
    Mitt sms 2 på A's sms1

Vilket är jätte frustrerande, har kollat runt på nätet efter dettta, på andra forum men inget.. Jag har startat om telefonen och har försökt att "force stop" programmet i setting > application > manage applications > messanger
    utan resultat.

Är det någon som har råkat ut för liknande, hört andra, läst ngn lösning etc?

mvh

//Faie

2. Tocator

Tocator Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Låter konstigt, men bara som en nödlösning kan du ju alltid testa Handcent?

3. Kajlie

Kajlie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S20+
    Kolla tidzonerna så dom är rätt inställda.

4. Faie

Faie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@ Tocator: tackar.. ska kolla in den

@ Kajlie: Kollade tidzone på telefonen [är en Magic förövrigt] och den stämmer forfarande, inga ändringar där. Samt att persons A telefon är rätt inställd också.

//Faie

5. etima

etima Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det har hänt mig också. Det är nåt med tidszonen som klyddar. Mitt fungerade igen efter att jag ställt in den på att automatiskt hitta tidszonen. Testa och se om det fungerar

6. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Det kan vara att sms appen bara kollar minut noga på när SMSen kom och anser att din kompis SMS e viktigare och lägger det över?

7. NeOz

NeOz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har märkt att detta även händer mig. Men bara när jag svarar på ett sms samma minut som jag fått det.

8. Faie

Faie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@ etima: ska testa det :)

@ echt / NeOz: kan ju vara så, fast jag måste ju säga att det verkar ju lite dumt att plasera medelande över mitt svar samt . Det faller ju när man alltid kollar sista raden.. För min del så spelar det inte alltid roll om jag om medelenande kommer tätt in på / samma sekund.. det blir så där 'grupperat' vilket fall som helst

Tack för tipsen och tankarna.. ska som sagt testa och skriver här om det blev bättre :)

//Faie

9. Faie

Faie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade Handcent och det blev fortfarande samma problem.
    Testade att båda telefonerna har automatisk tidzone men samma problem, intressant här är att det skiljer upp till en minut fast båda har den inställningen. Hennes sony ligger upp till 1 min efter.
    Testade även att ändra klockorna för att få dem gå samtdigt.. vilket är svårt på sekunden.. samma problem.

Min tanke börjar gå på om det är bara inom 3 nätet som det uppstår, då jag inte har provat mellan en tele med annan operatör. Ni som upplevt samma problem, har ni även gjort det mellan två olika operatörer?

mvh

//Faie

10. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har upplevt det en gång och det var när jag sms'ade till mig själv (nej jag är inte mobbad). Detta var inom tele2. Jag tippar på att det har o göra med att sms kommer så nära inpå varandra. Kanske att operatörens klocka och telefonens klocka är inställda olika. Pröva ställa in "use network-provided values" i settings.