Jag har också exakt samma problem och jag har snart ägt min Blade i ett år, så jag har både haft Android 2.1 och sedan uppdaterat till 2.2.
Så fort telefonen har ett internminne på < 16,2 MB (<10%) ledigt, så dyker detta oerhört frustrerande meddelande upp om att "Telefonens lagringsutrymme håller på att ta slut." och vips så blir telefonen i princip obrukbar. Detta TROTS att de flesta appar redan ligger på SD-kortet, så jag förstår verkligen inte vad det är som upptar hela 90 % av internminnet...
Flickvännen skaffade också en ZTE Blade från
Comviq i förra veckan och bara efter någon dag har hon fått samma problem, så detta verkar gälla varenda Blade trots att ingen här verkar ha en "riktig lösning" på problemet. Man skulle ju tex kunna tänka sig att man på något sätt borde ha möjlighet att justera gränsen till att börja varna vid först 1 % ledigt internminne eller kunna rensa alla skräpapplikationer som ligger på mobilen och inte går att radera?
Helt värdelöst problem och mycket märkligt att det, i mina ögon, helt undermåliga internminnet sluppit igenom alla goda recensioner...

Click to expand...