[SMS/MMS]Vart i telefonen lägger sig oskickade meddelanden(drafts)?

Diskussion i 'Allmänt' startad av lono, 3 nov 2010.

1. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Skrev ett ganska långt textmeddelande som gjordes om till MMS i stockappen. Skickade det, fast det gick inte igenom(har en ZTE Blade och lite strul ibland med Tele2 och MMS-inställningarna) utan det blev en liten röd ikon bredvid, men meddelandet är nu i varje fall sparat i konversationstråden. Gick senare in och kollade "undelivered messages" i Handcent eftersom det är lättare att skicka igen då ist för att forwarda och radera det första meddelandet och ha sig i stockappen. Men där finns inga meddelanden alls. Jag går in i och kollar i själva tråden i handcent, och nu är det raderat där med! Samma sak i stockappen. Dessutom så är ett annat längre mess jag sparat som draft borta nu med!
    Någon som vet var i systemet dessa mess är? Går det att leta upp dem i mapparna någonstans?

Detta är min första android, och som media, spel och surfmaskin så har den funkat över all förväntan. Men jag messar ganska mkt, och meddelandehanteringen är faktiskt sämre än min antika W890. Strul med att skicka mms överlag, och det verkar heller inte tex att kunna få detaljer om meddelande som jag kunde med min gamla "dumbphone"(tex som när mms sändes till mig, inte när jag tog emot dem etc). Nästan så jag funderar på att gå tillbaks till min gamla mobil som telefon och ha med mig androidluren som kompliment...

2. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Så vitt jag vet lagras mms/sms i en databas i telefonen, alltså inte i filform någonstans.

3. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tackar för infon. Antar att det inte finns något smidigt sätt att komma åt dem då? Varit lite hawaii idag i min lur och de messen som försvann dök upp igen, men sen försvann andra mess jag skulle skicka. Väl lika bra att börja spara alla meddelanden man skriver för hand i någon notepad då och skicka när man är klar ist...