Jag har rootat/flashat min telefon från guiden på wikin och allt fungerar perfekt. Bra flyt och sånt men det är en liten detalj som jag stör mej lite på. När jag får ett inkommande sms så får jag 2st notifications i "rullgardinen". ett från standard messages och ett från chomp sms. Detta verkar inte gå att ta bort. Innan jag flasha om luren så kunde jag välja default när jag tryckte på notifieringen från messages och därifrån välja chompsms som standard. Kan fortfarande göra det men får ändå 2st påminnelser. Har även provat att gå in i settings och bocka av att telefonen ska ge någon notifiering när man får sms men problemet kvarstår. Är det någon annan som har haft det problemet? Eller någon som vet vad det kan bero på?
Ska dra in chomp och se om jag kan få samma fel och lösa det. Ser att du kör på Hero romen, är det något du fortfarande använder dig av?
Jodå. Stormtrivs med den. Jag uppfattar den inte alls som seg. Jag tog de filer som fanns länkade i wikin under officiella hero-romen
Lade in det nyss. Per default fick jag 2 notifications, däremot efter att ha gått in i standard klienten och bockat ur därifrån så får jag endast 1, i mitt fall den "Gröna" från chomp. Har testat nu med cirka 30 SMS och blev alltid samma. Får tacka min frenetiska flickvän för SMSen. Ta en snabb titt igen och titta så du verkligen bockade ur det hela. Annars har jag ingen aning om vad det kan vara för fel. Jag kör på Hero 1.3 Versionen med standard SPL från Tre.
Där ser man... Kan man skylla på krogbesöket igår och att jag gick upp tidigt idag för att gå till jobbet?
Jag har haft samma problem. Men stäng av notification i chompSMS istället för den andra! som jag inte lyckas stänga av iaf