Sms-problem. Känt fel?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av spionas, 26 apr 2011.

1. spionas

spionas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej!
    Börjar bli lite frustrerad nu!
    Sedan ett par dagar tillbaka kan jag inte ta emot sms från ett par vänner. (Kan vara fler också...) Jag kan skicka sms, mms samt ringa utan problem.
    De bekräftade fallen använder iphone 4/Tele2 och iphone 3/Telia. Själv sitter jag på 3-abonnemang. När jag ringer till Tele2 så menar deras tekniker att allt ser bra ut hos dom och att sms:en har skickats.
    Saken är att vid två tillfällen har deras tekniker sagt att det är ett vanligt problem med Galaxy S och att felet ligger i telefonens mjukvaran. De säger då att jag skall uppdatera mjukvaran, en uppdatering som skall finnas på samsungs hemsida(?!)
    Samsung support säger sig aldrig ha hört talas om ett sådant problem eller uppdatering.

Saken är att jag kör helt orginal (2.3.3) och har aldrig hört om någon snabbfix gällande sms.

Är det någon som haft liknande problem eller har någon idé hur jag kan komma tillrätta med problemet. Hittills påstår ju alla att det inte finns något fel att finna. Trots det så återstår det faktum att jag inte kan ta emot sms från somliga vänner.

Tack på förhand!