sms problem med neo

Diskussion i 'Xperia neo' startad av nissenhj, 10 apr 2012.

1. nissenhj

nissenhj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en NEO som flippar ut med sms från vissa kontakter.
    Helt enkelt går det inte att besvara sms till speciellt en kontakt utan jag måste radera alla sms från honom sedan går det bra att skicka sms till honom ända tills han har skickat ett till mig?
    Jag har raderat honom från kontaktlistan men ändå kommer hans namn upp när han skickar sms???
    Vad kan vara orsaken?
    Hur kan jag rätta till detta.
    Detta händer även på två andra kontakter men inte varje gång.
    Hoppas på hjälp

2. inact_0004

inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Märkligt problem, men jag har hört talas om liknande förut.
    Att kontakten dyker upp fast du raderat den kan bero på att du kanske har flera konton med kontakter och att kontakten finns i något konto som du kanske inte väljer att visa i telefonboken. Gå till kontakter och klicka på meny-knappen och titta efter något som heter filtrera eller kontakter att visa (beror lite på programvara).

Kolla här vilka olika konton du har i telefonen.

Men för att felsöka själva problemet så föreslår jag att du testar att radera dom kontakter det handlar om i från alla konton du har i telefonen. Radera sedan alla konversationer under meddelanden för berörda kontakter.

Om problemet kommer tillbaka får du testa med ett annat SIM-kort för då skulle det kunna vara ett operatörsrelaterat problem.

Och om ett annat SIM inte gör någon skillnad så är det att reparera telefonens programvara via PC Companion som gäller.
    http://www.sonymobile.com/se/tools/pc-companion/

Låt mig veta hur det gick.