sms problem Samsung

Diskussion i 'Allmänt' startad av bito, 17 sept 2010.

1. bito

bito Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er alla glada där ute

Jag har nyligen köpt mig en
    samsung galaxy s

Jag har även hunnit med att lämna in telefonen på service då dom uppdaterade mjukvaran.
    Mitt problem som jag ska ta upp här är:

Det är så att jag inte kan ta emot sms från vissa, mesta dels från operatören Tele2,Comviq, jag har testat med ett helt nytt sim kort också
    detta bekymmer har jag inte haft tidigare med min andra telefon

Någon som vet vad som är felet och hur man ska åtgärda det `?

2. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Min syster har en Galaxy S som också hade problem med att inte kunna ta emot sms, jag gjorde då en systemåterställning och det har funkat bra sen dess!:)

Så en systemåterställning får du prova med helt enkelt.

3. JohnJohn

JohnJohn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Funkar det inte kan du kolla med din operatör också.
    Kan ju vara SIM-kort / abonnemangsrelaterat.

4. bito

bito Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har testat¨båda alternativen utan att det hjälpt :(

Sen en annan sak som jag märkte här om dagen,
    jag kollade på världsklockan, vissa länder finns inte med, hur ska man få till dom länderna ?
    var kan man programmera in dom länderna och få in dom i världsklockan ?

5. Ayktum01

Ayktum01 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också haft samma problem, gjorde fabriks återställning för ca 3-4 veckor sen och den funka som den skulle tills nu nyligen, det jag får göra för att den ska gå igång igen är att sätta mitt simkort i en annan mobil och få mina meddelanden och sedan sätta tillbaks den i samsungen och då funkar det men bara en liten stund sen kan jag inte ta emot sms igen.

Tog ett snack med Elgiganten precis innan jag återställde den 3-4 veckor sen, och bad dom ta en titt på mobilen och se vad som är fel, men då säger han att det finns en risk att ifall dom inte hittar felet kan jag få betala en viss summa för undersökningen dom gör. det låter bara helt sjukt så jag väntar hellre på svar från andra med samma problem som lyckats lösa innan jag ger mig in på att få betala för något jag inte har orsakat.

Kom igen nu några som vet lösningen? :)

6. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Detta har inträffat för mig tre gånger sen jag skaffade min SGS. Kunde inte ta emot SMS från just Tele2 (har Tele2 själv också) och har snackat med Tele2 samt mailat med Samsung.

Det som har funkat för mig är att stoppa mitt SIM-kort i en annan mobil och vänta lite, då har SMS:en trillat in. En gång funkade det inte, då fabriksåterställde jag även den mobilen - har hört om andra som har behållit SIM-kortet i sin SGS och fabriksåterställt den, men det vill man ju gärna undvika till varje pris.

Samsung rekommenderade fabriksåterställning, annars lämna in telefonen.. yeah right. Tele2 skyllde allt på mobiltillverkaren. Skumt, med tanke på att det var samma fel i tre olika mobiler.

7. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

har haft precis samma problem, försök häva köpet och skaffa en annan telefon.