Sms-Problem

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av niglis, 15 jun 2010.

1. niglis

niglis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sitter på en Nexus One och har haft den i cirka 3 månader i Usa då jag studerade där. Jag har aldrig haft problem att skicka sms under min tid i Usa. Nu när jag kom hem till sverige har jag upptäckt att mina sms inte kommer fram till vissa nummer som till exempel min flickvän (har ett tele2 kompis abonnemang och det har även hon). Jag kan ta emot hennes sms men hon får inte mina.

Ringde tele2 och frågade om det var några tekniska problem med min eller hennes telefon och det sa dom att det inte var. Så jag tog bort henne ur min kontakt lista och provade skicka till hennes nr och då kom sms'et fram direkt. Men så fort jag lägger till henne i min kontaktlista så kommer det inte fram.

Kan det ha något med Facebook sync att göra ?
    Har ingen aning om hur jag ska lösa problemet, någon som vet något ?

tack på förhand!

2. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hur lägger du in henne? med +4670**** eller 070*** ?
    prova o lägg in på google.com/contacts ?

3. niglis

niglis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick det att funka genom att först ta bort henne från contacts, sedan stänga av facebook syncen, lägga in henne via google.com/contacts och synca google contacts igen.

Stod att facebook-sync hade problem och att den skulle försöka sync'a igen senare??
    Fattar inte varför detta lösta problemet då hon inte har sitt tele nr på facebook?

Tack iaf!