Jag har vid två tillfällen inte fått sms som folk har sagt att de har skickat till mig. Undrar om det kanske är något i telefonen som orsakar detta. Vidare har jag SMS Popup installerad. Fick ett sms imorse runt lunch, vilken jag läste och besvarade. Flera timmar senare dök en popup på samma meddelande. Detta har hänt flera gånger. Någon som upplevt liknande problem?
Kan tyvärr meddela att samma sak hänt både mig och en kollega. Bland annat så kom aldrig ett sms jag skickade till honom fram, och jag vet att minst en annan vän skickat till mig utan att jag fått det. Helt klart oroväckande!
Kan ha hänt mig också! Men bara en enstaka gång när tele var en timme gammal. Vad använder ni för Sms app? Känns som en bugg son fixas av htc snart om problemet är deras fel och inte beror på att folk använder tredjeparts program för sms. Vet att chomp och handcent har haft folk med problem.
Samma sak här för mig. Har inte hänt lika ofta på sistonde men händer lite då o då. Folk skickar sms och man får "samma" sms som dem skickat innan flera gånger. Använder, SMS popup och Chompsms (men hade samma problem med messenger)
Även samma sak för mig. Har skett två gånger att en kompis frågat "varför har jag inte fått något svar", när jag inte alls fått något sms.. vet ju inte heller om det skett fler gånger att smsen inte kommit, är ju inte alla som talar om att dom inte får svar.
Detta känns inte bra alls.. HTC måste ju åtgärda detta snarast. Ser att vi ringer med lite olika operatörer så de är inte där felet ligger heller. Väldigt underligt. Aja, vi får informera HTC om problemet och hoppas (kräva) att de åtgärdas.
Har haft samma problem jag. Fått samma sms flera gånger. Har Tele2. Någon gång skickades inte ett sms jag skickade, förrän jag skickade ett till.
Jag kör helt original, både rom och app för sms. Jag har aldrig varit med om att jag fått "dubbla sms" vid olika tillfällen däremot har en kompis vid ett tillfälle påstått att han skickat ett sms utan att jag fått något. Kan vara nät fel där också. Men som sagt, helt klart skrämmande att de händer så pass många. Kan vara så att de händer flera utan att de märker av det, för man uppmärksammar ju inte problemet eftersom man helt enkelt inte får något sms. Som jag skrivit i flera inlägg nu. Anmäl till HTC så hoppas vi att de här löser sig.
Jag kan dock påpeka att det inte nödvändigtvis behöver bero på telefonen. Jag skickar ut ca 100 sms om dagen i massutskick och det har nog inte gått en månad under sista året utan att något sms försvunnit. Då jag först trodde det berodde på telefonen så bytte jag ut min Nokia mot en SE men problemet kvarstod. Nu är nybliven hero ägare och efter första veckan inga saknade sms. Jag kör standard sms app.
Idag har jag fått ca 20 SMS och ungefär hälften saknas i Messages och Handcent. Jag ser dock en del av varje meddelande när jag kollar Notifications, så att jag kan be folk skicka om meddelandet. Nu upptäckte jag att efter en uppgradering av Handcent så säger telefonen att programmet inte längre är installerat, så jag passar på att avinstallera och se om problemet försvinner.
Jag kör 1.5 roger builden, kanske dax o roota om så man får något "nyare". Hade bara orginal romen Vodafone Tyskland i några sekunder så hann inte prova något där. Glömde påpeka att jag ringer med Tele2 Idag fick den tupp.juck och fick samma sms 3 ggr ... börjar bli ett mer o mer frekvent problem.
Mitt problem verkar ha försvunnit helt. Jag skyller därmed på krock mellan Messages och Handcent (i mitt fall). Hojta gärna när buggen är grejad. Gillade Handcent.
Nu fick jag det också bekräftat. Ett mess igår kom aldrig fram, men jag har misstänkt denna bugg redan några dagar. Jag har senaste Handcent just nu, och buggen verkade även i Chomp. Frågan är ju, om det är nån skillnad att köra original sms-appen?
Hej, Har vissa problem att skicka ibland sen har inkommande sms försvunnit spårlöst. Finns det ingen knapp man kan force:a send&recive på ?
Även jag har problem med att inte alla sms kommer fram till mig. Och jag kör med en helt orginal hero.
Har tyvärr också samma problem. Beställde en tågbiljett och tog i vanlig ordning SMS-biljett, men dessvärre fick jag inget SMS öht. Det blev lite strul när jag förklarade för konduktören och han hade aldrig tidigare varit med om att ett SMS som de skickat ut inte kommit fram. Jag sa att det var märkligt, men höll tyst om att det var min 5 dagar gamla 5300kr-mobil som inte tagit emot meddelandet.
Nätet garanterar inte leverans av SMS, men nästan... ...tappat en del SMS genom åren med mina tidigare telefoner... Jag har dock inte tappat ett enda SMS, varken i ena eller andra riktningen... ...kör Dream med originalapplikationen sedan ett halvår tillbaka...