SMS problem

Discussion in 'Blade' started by RayIV, Jan 13, 2011.

1. RayIV

RayIV Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej

Jag har stora problem att skriva sms med min blade, inget är fel, bara det att jag inte gillar upplägget hur man skriver.

Kan man genom någon app ändra hur man skriver, så det blir mer logiskt.
    Skulle önska att det funkade som på min Nokia 5800 där kunde jag alla finesser och jag tyckte det var smidigt. Finns det något liknande?

tack

2. InZanity

InZanity Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Att söka brukar funka rätt bra... dock vet ja inte om de finns nån app som liknar just 5800's uppsättning utan att roota, kör själv med gingerbread tangentbord som följde med japjelly rls6 o är extremt nöjd med hur den är jämfört med standard

3. RayIV

RayIV Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur får jag enkelt in gingerbread då?
    Är inte så vass på android ännu....

4. LivingPixels

LivingPixels Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Gör så att du kikar på lite olika tangentbord på http://www.appbrain.com/ , bara att söka på keyboard så lär du hitta något du gillar. Och om du inte redan har det, skaffa Barcode Scanner

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

5. InZanity

MINA ENHETER

6. RayIV

RayIV Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack

jag har installerat det, men hur hittar jag det? När jag skall skriva sms är det ännu samma gamla skittangentbord...

7. InZanity

MINA ENHETER

Borde gå att ställa in under inställningar -> språk och tangentbord
    jag kör inte med original rom så kan inte hjälpa dej närmare men borde finnas nån vänlig själ med org rom kvar :)

RayIV likes this.
  8. RayIV

RayIV Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du var helt rätt ute, tack, nu skall det testas också.

9. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Håll fingret där du skriver, håll tills en meny poppar up och välj inmatningsmetod eller något sådant, sedan väljer du tangentbordet du vill köra :)

Har gingerbread ÅÄÖ?

10. RayIV

RayIV Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Går det inte få det med flera bokstäver på samma knapp (det som t.ex var siffran 1 på ett tangentbord, så det innehåller ABC) ?

11. InZanity

MINA ENHETER

Det gingerbread som följer med k_k's release har åäö, tror dessutom att man kan lägga in apk'n som ja har i sign för att få gingerbread tangentbordet (dock tror ja att du behöver ha rootat

Borde vara fullt möjligt för en kodare att lägga in det... funderar förövrigt på om man skulle ge sej på att försöka koda en enklare app men har 0 erfarenhet av kodning :P

12. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Finns väl med? Håll in på skärmen där du skriver tills en meny kommer fram, välj indata och kolla de olika alternativen.

13. RayIV

RayIV Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo det är sant, det är det jag använder i brist på annat, det är tyvär riktigt kasst, men det är det minst kassa just nu, så jag hoppas någon snäll själ utvecklar ett bättre, eller helt enkelt kopierar nokias lösning. Själv har jag inte en aning om hur man gör en app, om jag hade kunnat hade jag säkert varit miljonär nu ;-)

14. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Hur exakt ser nokias lösning ut? Om du kan visa en bild kanske någon kan visa ett tangentbord som är liknande.

15. RayIV

RayIV Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

http://http://www.allaboutsymbian.com/features/item/How_to_enter_text_on_the_Nokia_5800_XpressMusic.php

"On-Screen Keypad

This option is for people who want to enter text just like they do on a phone with a physical keypad. It's laid out just like a normal Nokia phone keypad, its buttons work in exactly the same way as on a normal keypad.

The easiest way to use this method is to hold the phone in one hand and press the keys with your thumb, just like a physical keypad.

This is the only text entry method on the 5800 that works with one hand. It's also by far the quickest method of entering text for people who are used to writing at high speed on conventional keypad-based phones."

Det finns ju en liknande med från start, men den fungerar inte alls lika smidigt, t.ex för att växla mellan T9, eller den föreslår ord som är längre än det jag vill ha, om ordet inte finns i ordlistan finns det ingen knapp för att skriva in det manuellt, utan måste välja bort T9 först, sen sudda ut ordet och börja skriva det m.m

Antagligen finns det ännu bättre lösningar än Nokias, men för mig är det det snabbaste sättet att skriva sms med pekskärm ännu så länge. Framförallt får jag inte dåra varje gång jag skall skriva, vilket jag får nu när jag inte fattar hur utvecklarna tänkt. Finns säkert en del finesser jag inte känner till, och en del inställningar jag missat att göra, då det inte är helt logiskt där heller.

16. RayIV

RayIV Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är alltså andra bilden i min länk jag menar.