"Sms-skrivbordet" fastnar på skärmen ?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Taulant, 3 maj 2011.

1. Taulant

Taulant Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som rubriken lyder, när jag exempelvis ska surfa på internet eller gå in på market så syns skrivsatsen på skärmen lite dolt, inte jätte tydligt men jag kan se spår efter alla bokstäver och dylik. Har någon samma problem eller sitter en kunnig själ inne på någon förklaring/lösning ?

Tack på förhand ! :)

2. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Menar du att knappsatsen har "bränts" in i bilden?

3. Taulant

Taulant Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja precis, det skulle man kunna kalla det. Knappsatsen har alltså "bränts" fast på skärmen.

4. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Va? o_O

Det låter ju helt otroligt!
    Visserligen har jag läst om att tex den lilla klockan i statusfältet till slut lämnar sår efter sig men att det på samma vis skulle bli sår efter tangentbordet kan väl ändå inte vara möjligt?
    Jag läste annars att blå färg var den som lämnar spår snabbast.
    Hur länge har du haft telefonen?
    Provat att byta tangentbord?

5. Taulant

Taulant Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är inte tydligt utan jag själv märker det. Man kan även se lite hur "sms-dialogerna" syns. Konstigt alltså. Har haft telefonen sen ungefär augusti/september. Smsar somsagt väldigt mycket. Men ska de brännas in så pass ? Hade Skandinaviska tangentbordet ett tag, då brändes de också in. Sen återgick jag till samsungs. Men somsagt, man märker knappt av de :P

6. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Ni menar väl inte att saker och ting rent fysiskt fastnat i displayen? Det låter väldigt osannolikt (kräver troligtvis väldigt lång exponeringstid). Sånt händer ju oftast på skärmar som kontinuerligt visar samma sak typ avgångstider på tågstationen osv...

7. Taulant

Taulant Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skriver somsagt väldigt mycket sms, i princip de enda jag gör och har uppe hela tiden. Så tydligen så är de sannorlikt att det händer precis så som du säger med "avgångstider på tågstationer" ..

8. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Jag tycker att det borde variera tillräckligt på sms-dialogen för att den inte skall bli inbränd men det verkar faktiskt inte vara en försumbar risk. se här: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=11096969&postcount=1
    I den tråden finns också en länk till en bild som visar varför man tex inte bör ha blått tema utan grönt!! eller svart som BAT :-)

Last edited: 3 maj 2011