Sms utan namn på sändaren?

Diskussion i 'Allmänt' startad av TookieDroid, 27 jan 2011.

1. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Okej ska försöka förklara vad jag menar, en kompis (vet inte vem) jävlas med mig genom att skicka sms till mig utan att man kan se namnet på sändaren, meddelandet visas inte som ett sms, den visas som ett system meddelande, när man har t.ex lågt batteri eller nått sånt, så det står bara texten han/hon skickade sen kan man bara klicka på Stäng. Jag vet fan inte vem som skickar det och jag vill kunna veta + göra det, jag kan ladda upp en screenshot när jag får ett sånt meddelande igen

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Låter ju som om det finns någon app på din telefon som kan ta emot sådana meddelanden. Lite som förr när man installerade saker på kompisars datorer för att fjärrstyra CD-läsaren eller just skicka systemmeddelanden :)

3. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Det kallas för Flash-sms. Finns appar som kan skicka sådana.

4. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

http://www.androlib.com/android.application.com-androidwallpapers-flashsms-jznm.aspx

Verkar dock ha stora problem, men det finns fler.

Ett enkelt (obeprövat av mig) är att inleda ditt meddelande med 0001
    Detta kan då beroende på sms-appen tolkas som ett klass-0 meddelande vilket är ett flash sms som du har fått. Antagligen fungerar det inte, däremot är det mer sannolikt att det fungerar på äldre korkade telefoner.

5. TookieDroid

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Aha men en kompis som har en iPhone fick också ett sånt av den personen som skicka meddelandet till mig. På iPhonen så ser det ut som när man tittar på sitt saldo fast så står det nått helt annat som i detta fall "jag ser dig" och man kan bara klicka på Avfärda och min x8 så dyker det upp ett litet fönster där det står "jag ser dig" med knappen Stäng

6. TookieDroid

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Köpte Flash-Sms men den fungerade inte på min telefon, jag skrev ett mobil nummer och ett meddelande med det fungerade ändå inte, jag testade att skriva med och utan +46

7. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Flash sms kan sändas till alla telefoner och används ofta av tex larm i bilar som sänder flash-sms till ägaren då det händer något.
    Det finns även online-tjänster som kan skicka flash sms tex http://www.smskungen.se/index.php (jag vet inget om denna leverantör och har ej testat dem, såg bara att de hade den tjänsten).

Här är instruktioner och exempel på hur man sänder från iphone, vette tusan hur man klassar android-sms dock men det borde ju inte vara så svårt.
    http://iphoneguiden.se/guide-skicka-varningar-med-iphone-varningar/

mvh
    /Max

8. TookieDroid

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Tack men skulle helst vilja ha en app i mobilen för att kunna skicka ett flash-sms... Tack ändå!