Smsprogramet hänger sig!

Diskussion i 'Blade' startad av Victory93, 6 aug 2011.

1. Victory93

Victory93 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder original programmet för sms på min ZTE Blade. Jag tycker det är bäst och enklast, men problemet är bara att det hänger sig sitt som tätt. Det går att starta, men det går knappt att bläddra mellan meddelandena eller skriva. Det är riktigt irriterande och jag måste starta om hela mobilen då. Det börjar oftast hänga sig efter att den varit påslagen i ungefär 12-17 h. Vad kan det bero på? Finns det något jag kan göra? Har någon annan upplevt samma sak?

2. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Brukar hända en kompis till mig, som envisas med att använda stock-appen. Hur mycket minne har du kvar? Kan du tänka dig använda GoSMS Pro/Handcent/ChompSMS istället? Du kan ju ändra utseendet så att den liknar stock-appens istället.

3. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Har du mycket sms i luren?
    Jag har alltid kört med stock-sms men brukar ta bort löpande så det inte blir så mycket...

4. Victory93

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ganska mycket minne. Menar du det totala? Den interna telefonlagringen har ett tillgängligt utrymme på 43 MB. Har ungefär sex meddelandetrådar just nu och har ställt in en gräns på max 100 i varje. Två stycken är fulla till 100 och då har jag ställt in så smsen raderas själv. De andra trådarna har bara mellan 5 och 20 sms, så de kan jag egentligen radera. Jag har provat både GoSms Pro och Handcent men tyckte det var så mycket grejer runtomkring...Vill ha något mer lätt navigerat som originalet ifall jag ska byta.

5. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Antalet SMS ska inte påverkar (iallafall inte på dom nivåer Victory93 befinner sig).
    Har du Android SDK installerat på datorn? Koppla in och kör med LogCat tills appen kraschar, det kan ge en vägledning.

6. Victory93

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej jag har tyvärr inte de installerat och vet inte riktigt hur man gör för att ladda ner det heller, eller hur det ska användas.

7. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Android SDK används framförallt vid utveckling av applikationer men innehåller också massa bra verktyg för att "övervaka" telefonen. Du kan bland annat läsa en stor logg (CatLog) dit de flesta applikationer skriver när vissa saker sker. Genom att läsa den loggen kan man eventuellt lista ut vad som händer... Om ingen annan har någon bättre idé kanske vi kan återkomma till denna.