Problem: SMSwidget strular efter ICS

Discussion in 'Sensation - Allmänt' started by FulBert, Mar 15, 2012.

1. FulBert

FulBert Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter uppdateringen vill inte SMSwidgeten koppla ihop mina kontakter till de telefonnummer som skickat SMS till mig.
    Widgeten visar +4670xxxxxxx samt meddelande.
    Mina kontakter är alla inskriva enligt detta format: 070xxxxxxx
    Innan uppdateringen fungerade alltså kopplingen och personen samt bild som är kopplad till telefonnummer visades.

Ett sätt att komma runt detta och få kopplingen rätt är att antingen ändra alla kontakters telefonnummer till +4670xxxxxxx, men så vill jag inte ha det. Om jag bytt till +46mallen och väntat tills telefonen synkat och sedan byter tillbaks till 070mallen så funkar allt, men att göra så för alla kontakter känns aningen drygt.

Detta problem finns på samtliga 3 varianter av SMSwidget som är med som standard, har även provat 3e parts och det är samma problem även där.
    Om man går in i själva SMSfunktionen fungerar det däremot som tänkt. Namn nummer och bild kopplas till rätt telefonnummer.
    Någon mer än jag som har detta problem?
    Lösningsförslag?

2. Lunatico

Lunatico Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

ett liknande problem jag har är att jag inte får kontaktbilder att kopplas ihop med mina kontakter i andra appar, tex go sms eller whatsapp...dryg är det och jag har testat det mesta utan resultat.

3. FulBert

FulBert Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Några andra småfenomen och kommit och gått sen uppdateringen, så jag tog tjuren i hornen och formaterade SDkortet och blåste om telefonen... Har inte märkt av nå problem än.