Snabb fråga angående tele2/comviq

Discussion in 'Nexus One - Allmänt' started by Ramme, Mar 23, 2010.

1. Ramme

Ramme Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

hejsan,, i min tidigare telefon så hade jag tillgång till comviq wap och comviq internet (surfa 8 kr/dagen) hur kan ja få tillgång till dessa inställningarna nu?

Last edited: Mar 23, 2010
  2. Carling

Carling Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Gratis för 8kr/dagen? ;-)

APN(inställningar) finns här på forumet någonstans, i wikin och på tele2s hemsida om jag komemr ihåg rätt.

Med en Nexus bör räkna med minst några MB om dagen, ifall du tänker använda den öht. Då blir det ganska dyrt trots 8kr/dygns-spärren. 8*30=240kr/månaden.
    Jag rekommenderar att du köper till något datapaket. Tele2s största paket kostar väl 129/mån tror jag, även om man lätt klarar sig med det lite mindre som kostar 89/mån.

3. Ramme

MINA ENHETER

hehe, men om ja köper ett datapaket, kommer jag kunna avaktivera interneten då jag använder mej av wifi hemma eller är det sånt som är ansluten 24/7

och om 8 kr/dagen grejsen menar jag att jag endast använder den då jag behöver, någon gång när man inte har tillgång till wifi

Last edited: Mar 23, 2010
  4. Carling

Carling Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Datakanalen (3G/GPRS) stängs automatiskt såfort du kopplar upp dig mot WiFi.

Ja, jag förstod det, men telefonen är så integrerad mot internet med mail, kontakter, facebook osv att det är svårt att helt hålla bort datatrafik. Klart det går att ta bort synk-funktionerna och knappt använda någon trafik alls över tele-nätet. Men då har telefonen i min mening också förlorat sitt syfte. ;-)

5. Ramme

MINA ENHETER

:o jag private messar nog dej ett par frågor till... :D

6. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

ja för ställa dom här så andra oxå kan ta del av svaren är ju dumt eller?

7. Ramme

MINA ENHETER

En person som letar efter en viss sak går inte in på en tråd som handlar om en annansak