Snabb hjälp med min liquid

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av genii, 30 jul 2010.

1. genii

genii Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, i går så var min liquid helt död när jag vaknade och går inte att starta.
    Jag hade nyligen kör in Acers 2.1 och xian v1. Jag kan komma åt recovery (genom cam,volym - och power)
    Har testat med att försöka köra in 2.1 igen ( små dumt men är man desperat så är man... ) och även testat att köra in xian v1 men ingen skillnad.
    Har också testat att fabriksåterställa den (genom recovery, "wipe") men fortfarande ingen skillnad.

Hittade en tråd på android.modaco.com ( http://android.modaco.com/content/a...-com/305310/acer-liquid-bricked/#entry1227636 )
    där en hade ett liknande problem och då svarade "malez" att om man kommer in i bootloader ( testar om jag kan nu... ) så kan man byta ut boot.img och system.img, har skickat ett pm till han men har inte fått något svar var jag hittar filerna eller hur man gör det.
    Skulle behöva telefonen imorgon (lördag) så hoppas någon kan komma med snabba svar. Vill såklart ha mera svar efter lördag om jag inte hittar en lösning.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Okey. Har du testat att ladda den i minst 2 timmar? Det finns folk som lyckats få igång telefonen efter laddning.

Annars är enda sättet som jag kommer på att försöka flasha in någon rom med Acer DLT. Det var det enda som funkade för mig när min telefon stendog en gång. Till slut stod den som "Connected", eller vad det nu står, i Acer DLT. Passade då på att flasha in en ordinalrom. Gick på andra försöket.

Sen funkade den!

3. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testat med hard reset?
    Volume up / volume down + power button = hard reset

4. genii

genii Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag kopplar telefonen till usb eller vägurtaget så blinkar skärmen vit lite då och då men batteri lampan lyser inte, men hoppas den laddar.

Lite ny med det här med rom etc så vad är rom och vad är "bin" ? är det 1.6 "donut", 2.1 "eclair" som är rom eller är det "bin". För jag kan inte kör i typ 1.6 eller 2.1 genom acer download tool för telefonen tappar kontakt med datorn( förmodligen för den startar om ? ) och då avbryts installationen.

och inget händer med volym +/- power

5. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testat dra ut batteriet, vänta några minuter o sätta tillbaka det?

6. genii

genii Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har, har legat utdraget halva dagen typ

7. genii

genii Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ska dra nu men låter mobilen ladda över natten och återkommer imorgon bitti med resultat

Har laddat hela natten nu och ingen skillnad, telefonen går fortfarande inte att starta :cry: ( inget händer när man håller inne "start knappen" )
    Men jag ska till västkusten tills på måndag så förmodligen kan jag inte få tag på en dator tills dess. Tack i alla fall till de som försökte igår kväll. :)

Last edited: 31 jul 2010
  8. Öbo

Öbo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Lite konfunderad är jag på att du först skriver att det går att komma in i recovery, sedan att den är helt död efter en natts laddning.

Om vi förutsätter att den är helt död så har jag en Liquid som fick samma fnatt. Lite lätt glimmer i skärmen var det enda som fanns men inga vibrationer eller något annat liv. Fick skicka in den till Expansys på service, tog en månad sedan kom det en ny lur.

9. genii

genii Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag kan komma in i recovery men förutom det är den helt död.

10. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Fel...

Last edited: 31 jul 2010
  11. Perra

Perra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Börja med att gå in i recovery. (malez recovery)

Ta bort usb sladden och batteri och vänta 10 sekunder.
    Sätt i batteriet igen.
    tryck ner dessa knappar (Kamera och volume - och därefter powerknappen)
    Håll dessa 3 intryckta tills telefonen vibrerar 3 gånger.
    Då kommer du in recovery.
    Koppla in USB sladden.
    Börja flasha en acer orginalrom.

OBS:
    Inte via malelz recovery eller via ett download tool utan en orginalrom.

Om du har denna eller om du redan har tankat ner 1.100.39an.

http://global-download.acer.com/GDF...&Step3=Liquid&OS=a02&LC=en&BC=Acer&SC=EMEA_24

Detta förfarande brukar fungerar.

Last edited: 2 aug 2010
  12. genii

genii Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har redan testat detta och den funkar inte heller, telefonen tappar kontakt med datorn och då avbryts installationen. Och som om det inte kunde blir värre så kommer jag inte längre in i recovery, känner de 3 "rycken" men inget händer därefter.
    Så den enda utvägen jag kan se är att skicka den på reparation. Ska man kontakta acer direkt eller ska man prata med expansys ?

13. Öbo

Öbo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Sätt telefonen under en skapligt stark läslampa, revoveryn kan nämligen få fnatt ibland och inte tända backlight.

Annars är det Expansys du skall vända dig till.

14. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Får du fram den via ADB? Kolla med ADB devices. Fick fram min där efter ett tag. DÅ funkade det att flasha in via Acer DLT för mig.