"Snabb inläggning i kalender?"

Diskussion i 'Allmänt' startad av victorborge, 7 jul 2011.

1. victorborge

victorborge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

min flickvän jobbar inom vården, domhar A, B och C-turer. Dessa är under fasta tider beronde om det är A, B eller C. Finns det något sätt där man tex. kan välja A, B eller C och den lägger automatiskt in tiderna för den dagen i google kalendern?

/Borge

2. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Nu fattar jag inte exakt vad som ska läggas in och varför men det låter som något du kan göra med Tasker. Du skulle kunna skapa 3 olika profiler (döpta till, förslagsvis, A, B och C) och koppla dessa till tre ikoner på hemskärmen.

3. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag antar att det är ett schema med arbetstider som ska läggas in, dvs. ett antal appointments ska läggas in i kalendern. Här finns det 3 olika scheman som har olika arbetstider.

En specialapp ser jag som lösningen. En första version skulle kunna ha alla tider mer eller mindre hårdkodade eftersom jag antar att turerna sällan ändras. För att lägga in ett schema så väljer man startdatum och sedan läggs alla tider in i kalendern. I nästa version så kan man skapa scheman själv.
    Om det är många tider som läggs in och man trycker fel eller vill byta tur av någon anledning så behöver man kunna radera alla tider smidigt.

Om det inte är scheman flera appointments utan 3 olika appointments så är nog Tasker el.dyl. en lättare och framför allt snabbare väg att gå.

4. victorborge

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Precis, det handlar om 3 olika arbetspass, lite stökigt att lägga i nu då man får gå in och lägga till rubrik och tider för dom planerade arbetspassen. Skulle vilja ha en kalender med "knappar" för A, B och C så det blir automatiskt i Google kalendern med rubrik och tiderna när man väljer en "knapp" för respektive arbetspass.

5. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Som sagt, Tasker! Men lite pill kan du nog tom få den att mata in alla veckans pass x dagar i förväg bara du har nått system för hur dom förhåller sig...

Sent from my Nexus S using Tapatalk

6. victorborge

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

AHa, åkej, jag hade velat att bara lite enkelt och snabbt markera ABC på de dagar som jobbas 1 månad frammåt, och tyvärr ar det inget system i det alls då det byts och ändras en del unde resans gång....

7. adsa

adsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

en annan lösning är att göra tre olika kalendrar. en för A, en för B och en för C. Sen lägger du in att det ska upprepas varje dag. Sen kan du på en widget välja att den bara ska visa en dag framåt, och så kan du välja vilken kalender som ska visas på widgeten. så bara byter man till rätt kalender varje dag :) så en dag väljer du visa kalender A och den visar för pass A, sen kan du nästa dag visa kalender B och där ligger passen för pass B osv :)

8. victorborge

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

problemet kvarstår ändå när man ska lägga eller ändra passen...