snabb kamera app till u8220??

Diskussion i 'U8220' startad av wicked, 18 feb 2010.

1. wicked

wicked Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag undrar om någon vet en kamera app som är riktigt snabb till u8220 eftersom den medföljande kamera apllikationen suger riktgit hårt eller vet någon om man kan tweaka den befintliga kameran så den blir lite snabbare?

2. Nanorch

Nanorch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med om att den suger, den blev dock nästan acceptabel när man väl fick i SD-kortet. Innan det så var den extremt seg...

3. wicked

wicked Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok.. får man fråga vad det är för sd-kort du använder då jag inte har märkt någon skillnad när jag satte in ett http://www.dustin.se/pd_5010115848.aspx? ?

4. Nanorch

Nanorch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett Sandisk från Kjell...

Innan jag satte i minneskortet var den extremt seg på panoreringar, efter minneskortet blev den mycket bättre.

5. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör med SnapPhoto, appen har betydligt fler inställningar än den förinstallerade och går lite snabbare. Efter ett väldigt ovetenskapligt test med tidtagarur kom jag fram till att det tog det runt 9 sekunder att starta kameraapplikationen, ta kort, och att få upp återgärdsmenyn samt färdigladdat foto med SnapPhoto, samma procedur för den inbyggda applikationen tog 11 sekunder.

Andra fördelar med SnapPhoto:
    - Man kan dessutom zooma även i höga upplösningar.
    - ett gyro som visar om man håller telefonen rakt, kan ses som lite meningslöst då man inte alltid vill ha jorden mittpunkt som referens, men det hjälper också för att se om man håller telefonen någorlunda still.
    - I betalversionen kan man även ta kort genom att trycka på skärmen, jag upplever att man inte skakar till telefonen lika mycket som när man tycker på kameraknappen.
    - Mycket mer!

Appen har dock problem med stabiliseringsfunktionen som är lite väl känslig för U8220:an (eller så är jag för skakig). Jag var därför tvungen att stänga av denna.

Eftersom att SnapPhoto finns i gratisversion, skulle jag varmt rekommendera alla att ersätta den inbyggda appen med denna!

Glad fotografering :).