Fråga: Snabb launcher som inte segar mer än original

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Nummerskivan, 28 feb 2012.

1. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag använder nu GO, men den laddar ofta om när jag stänger webbläsaren.
    Jag upplever att original är kvickare, men den har för lite inställningsmöjligheter. GO är perfekt med sina möjligheter, men lite seg och vill ladda om och tröga när webbläsare eller "halvtunga" spel stängs.

Har ni provat något som är snabbare än GO och minst lika snabb som original? ADW har för lite möjligheter men är ändå bättre än original om den är snabbare, launcher pro är rätt ok. Finns det fler med många möjligheter, och som är SNABBA?

Helst hade jag velat få GO att fungera smidigare men tror inte det går (har följt tips som inte ändrade något).

Sent from _____ using _____.

2. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Adw ex är snabbast och mjukast.

3. p1er

p1er Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Kan bara hålla med. ADW Launcher EX är sjukt bra!

4. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    ADW Launcher EX

5. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    ^_^ Låter som ni är överens.

ADW hade lite väl få anpassningar, men å andra sidan, om jag ska välja original, så är det ändå bättre med ADW då jag gärna vill ha 5 rader på hemskärmarna, och så många rader och kolumner som möjligt i appdrawern.

Jag älskar GO för att man kan ändra precis allt (och den har trevliga och bra mappar för hemskärmarna), men den laddar om för ofta, trots att jag fått hjälp av andra som haft problemet och löst det. Vet dock inte om de personerna hade SGS (har för mig att jag frågade om det i allmänna forumet).

Hade tänkt formatera om telefonen strax så jag kan ju testa ADW lite mer innan dess.

Vad säger ni om browser då? Jag tycker att de flesta segar sig och inte klarar mer än 2-3 flikar, medan min bror med iPhone säger att 7 flikar är inga problem. Det borde det ju inte vara för oss heller, vi har ju bättre hårdvara.

Kraven för min browser är att:
    - flikar, inte ett klickande för att få upp vilka sidor man har framme
    - ska gå att ställa in så att sidor som öppnas är färdiginzoomade i lässtorlek, inte som skyfire eller om det var Firefox där man alltid får en översikt som man måste klicka på.

Jag hade Miren, men den verkar borta. Nu använder jag Mazxthon och testar Dolphins båda varianter.

Alla av dessa vill hänga sig efter en stund, och textinmatningen kan bli helt knäpp ibland. Jag brukar ropa in auktioner på Tradera, och har missat flera stycken för att browsern blir helt knäpp efter en liten stund. Ibland måste hela telefonen startas om när jag Tradera-surfar.

Skyfire, Firefox, Opera känns inte så bra. Ninesky, Dolphin och Maxthon känns bra, men vill inte fungera smärtfritt. Dolphin är dessutom jobbig med att för lätt visa bokmärken och grejer när man vill scrolla i sidled.

6. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag tycker att Dolphin funkar bra. Jag hade Opera tidigare men jag tyckte inte om splashscreenen som visades i typ 10 sek innan man kunde börja använda webbläsaren. Men Dolphin är jag nöjd med. Den går snabbt och jag har bara stött på några mindre problem där halva sidan har hamnat utanför skärmen eller hur jag nu ska uttrycka mig. Att bokmärken och annat kommer fram när du scrollar i sidled går att stänga av under inställningar.

7. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Har du Dolphin HD då? Jag märker ingen direkt skillnad på mini och HD (mer än att mini verkar passa mig bättre i hur menyer och funktioner är placerade och planerade).

Jag är inte säker på att jag vet vad som skiljer dem åt. Har HD fler funktioner? Är mini snabbare och pålitligare för mig som Traderare :)rätt tungladdad sida)?

Maxthon är helt suverän för mig, förutom att den inte är tillräckligt stabil. När inmatad text börjar duplicera sig i stället för att få fram de bokstäver jag trycker på, eller hänger sig totalt precis när man ska buda hem världens fynd (har hänt flera gånger :@)

8. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jo, jag har HD-versionen. Har du provat och jämfört fullversionen och miniversionen av Opera? Om jag minns rätt i det fallet tror jag att det var så att fullversionen visar sidor bättre och påminner lite mer om en riktig webbläsare till en dator än miniversionen. Jag tror att Operas miniversion inte klarar av att visa vissa saker på hemsidor som fullversionen gör. T.ex. vill jag minnas att den hade stora problem med inloggningar och popupfönster.

Hur det funkar på Dolphin vet jag faktiskt inte men jag kan tänka mig att det fungerar på något liknande sätt. Jag skulle alltså rekommendera HD-versionen, utan att ha provat mini då förstås :)

9. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag testade Opera en hel del igår kväll. Jag gillar INTE att man måste zooma in manuellt hela tiden, och att scrollandet inte låser det minsta i sidled.

Dolphin vet jag inte om mini eller HD är bäst, än. hade tänkt att inte installera "tusentals browsers och launchers" efter att jag formaterar om så jag får väl testa på några dagar.

Märkte förresten att även ADW laddar om efter att jag har haft flera flikar Tradera öppna i en browser. Det tar tydligen på minnet. Kanske lika gärna kan köra GO då, men det är ju trevligt att man kan spara backupfiler från ADW, sådana hittar jag inte för GO (kanske de i stora GO-tråden vet om man kan hitta en sådan fil).

10. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag tror man kunde hitta någonstans i inställningarna att sidan ska vara inzoomad när den har laddats färdigt? Eller tänker jag på någon annan webbläsare?

Dolphin HD marginaljusterar texten ibland när man zoomar in. Jag har inte riktigt fattat när men jag tror det blir så när man dubbeltrycker.

Var backupfilen till Go sparas vet jag faktiskt inte... Jag vet bara att det går att göra en backup :)

11. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag har letat, och de flesta browsers brukar gå att ställa in så att de zoomar från början. Men det hittade jag inte för Opera och några andra browsers jag har testat.

Jag frågade om backupfil till GO i GO-tråden :)

Lite lustigt med alla programs backuper till interna SD-kortet. Jag behöver ALDRIG använda backup mer än när jag fabriksåterställt, och då är dessa filer väck. Man måste kunna flytta till externa SD:t. Speciellt när det inte finns någon särskild backupfil, så går det ju inte att flytta på backupen.