Snabb note med handfont o utskrift

Diskussion i 'Applikationer' startad av Samsungplatta, 8 mar 2014.

1. Samsungplatta

Samsungplatta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Söker en app för att slippa starta datorn så ofta. Till samsung tab3 galaxy.

Input keyboard/röst till korta anteckningar o brev, för snabb utskrift. Så långt finns allt på plats redan. Men jag vill ha ett handstils font i appen och inte på hela plattan.

Har brukat använda segoe script och segoe print och det har varit "min" handstil. Skriver ut lappar med arbetstider o meddelanden till dagis, frånvaroansökan till chefen och grattiskort på paket m.m. Eftersom jag inte kan skriva penna o papper så betyder det mycket för mig att det ser handskrivet ut, fast det ska vara snyggt ändå förståss.

Plattan har bra röstinput, memobladet duger gott och annars har jag quickoffice, min pixmaskrivare är installerad och fungerar fint. Men fonten...

2. ojz0r

ojz0r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Det kanske är att skjuta över målet men det finns en android port av open office, andropen office. Där borde du kunna skapa en egen font som vanligt och sedan använda, jag är ganska säker på att du kan lägga in skrivare i den också.

Jag har tyvärr inte haft tiden att studera appen i detalj men det kan vara en möjlighet.

3. Samsungplatta

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade faktiskt den installerad en stund, men jag fick inte grepp om var jag la in fonter. Gissar dock att det borde gå om man använder filsystemet istället vid överföring, det finns ju en fontmapp.

Nån koll på format här, helst konvertering från true type... jag googlar, men vet ni nåt mer så tjoa gärna.

4. Samsungplatta

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lösningen hette Kingsoft office suit och kompletterades med Ks Clip på datorn, som har en cloudtjänst för font. Utskriften gör jag sedan antingen i google cloud print eller exportera r till pdf och använder canons skrivar-app.