1: Min average batteritid ligger på cirka 30h. GPS, wifi och bluetooth avstängd men ActiveSync på mailen konstant. Inget var 5:e eller 15:e minut. ActiveSync mot 3 mailadresser och det tar mycket kräm, den går sällan ner i deep sleep. Tar jag bort MailSync räcker det 2-3 dagar. Att minska till att kolla var 15:e minut ger också väldigt stor skillnad.
2: Använder själv extrabatteri och batteridocka som enda tillbehör och det är extremt praktiskt

3: Aldrig haft några skäl att kontakta samsungs support. Bra kritik enligt mig.
4: Samtalskvalitén är mycket bra, mikrofonen spelar även in ljud av hög kvalitet. Men det är ju inte som en studiomic direkt. Inget skäl att köpa telefonen direkt men alltid ett plus.
5: Skärmen på denna samsung är episk. Den är störtskön. Hög upplösning och skarp/färgstark återgivning av färger. Bra i ljusa miljöer såväl som mörka. Man kan urskilja hårstrån och andra smådetaljer enkelt på denna skärm. 720p verkar ge bäst bild enligt mig.
Vissa 360p filer ser lite suddiga ut och ett par 1080 med antingen 60fps eller DTS-ljus kan ge lite fördröjning/dålig sync. Att ladda hem "M Video player" löste också samtliga problem med subtitles och annat för mig iaf.
Underbart skärm overall. S-AMOLED är ju typ det bästa på marknaden. Skulle kunna ha lite högre native upplösning men det är riktigt bra.
Click to expand...