Fråga: Snabba inför ev köp frågor.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av elpapo, 29 november 2011.

1. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Snabba frågor:

1.) Är batteritiden så dåligt som jag uppfattat den här på swedroid? Dvs max 1 dag?!
    2.) Finns någon docka som tillbehör, om JA, vilken rekommenderar ni?
    3.) Samsung över lag, har de blivit bättre nu och mer kundvänliga? Jag kommer från SE och nu Iphone "träsket"...
    4.) Jag läste i en recension att samtalskvalitén är utöver det vanliga, dvs grymt bra. Är det så?
    5.) Jag är bortskämd med HD skärm, detta ser jag som största minuset... men tror jag kan leva med det. Det är ju inte katastrof!? Eller?

Köper man den hos Expert med 3 så slänger de den ju efter en, köpläge för mig. Enbart därför jag funderar på att rata Galaxy Nexus som jag väntar på...

Övrig kommentar?

Tack på förhand!

2. Nerfherder

Nerfherder Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

1: Min average batteritid ligger på cirka 30h. GPS, wifi och bluetooth avstängd men ActiveSync på mailen konstant. Inget var 5:e eller 15:e minut. ActiveSync mot 3 mailadresser och det tar mycket kräm, den går sällan ner i deep sleep. Tar jag bort MailSync räcker det 2-3 dagar. Att minska till att kolla var 15:e minut ger också väldigt stor skillnad.
    2: Använder själv extrabatteri och batteridocka som enda tillbehör och det är extremt praktiskt <3
    3: Aldrig haft några skäl att kontakta samsungs support. Bra kritik enligt mig.
    4: Samtalskvalitén är mycket bra, mikrofonen spelar även in ljud av hög kvalitet. Men det är ju inte som en studiomic direkt. Inget skäl att köpa telefonen direkt men alltid ett plus.
    5: Skärmen på denna samsung är episk. Den är störtskön. Hög upplösning och skarp/färgstark återgivning av färger. Bra i ljusa miljöer såväl som mörka. Man kan urskilja hårstrån och andra smådetaljer enkelt på denna skärm. 720p verkar ge bäst bild enligt mig.

Vissa 360p filer ser lite suddiga ut och ett par 1080 med antingen 60fps eller DTS-ljus kan ge lite fördröjning/dålig sync. Att ladda hem "M Video player" löste också samtliga problem med subtitles och annat för mig iaf.

Underbart skärm overall. S-AMOLED är ju typ det bästa på marknaden. Skulle kunna ha lite högre native upplösning men det är riktigt bra.

elpapo gillar detta.
  3. Nerfherder

Nerfherder Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Övrigt:
    Köp ett skal. Baksidan är i HEMSKT äcklig plast. Framsidan är gedigen, solid och hållbar men plastiga baksidan blir repig och känns billig. Så ett snyggt skal är bra.

Asbra kamera också. Högt upplösta bilder när det finns tillräckligt med ljus. Grynigt i lågt ljus och skarpa kontraster (särskilt vita ytor) med blixt men det är en mobilkamera så vad kan man vänta sig? En dimmad flash? 20 cm långt objektiv? Inte så troligt..

Har tagit bilder i miljöer med bra ljus och då är det SVÅRT att se skillnad på en bild med systemkamera på auto och en från denna telefon. Dock saknar man ju naturligtvis de manuella inställningarna i systemkameran och även objektivet. Inte testat någon bättre mobilkamera någonsin dock.

elpapo gillar detta.
  4. ndrangheta

ndrangheta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

1. Batteritiden är klart godkänd enligt mig.
    Wifi på, autosynkar mail och surfar en hel del på mobilen, kan ha 30-40% kvar när jag går o lägger mig, men laddar ändå alltid på natten för säkerhets skull. Har även klarat 2 dagar vid normal användning nån gång.

2. Ingen aning

3. Fått ett bra intryck av supporten, när jag skulle reparera min telefon och ville slippa anovo så rekommenderade de mobilbyrån :)

4. Inget jag tänkt på som sgs II ägare.
    Men när jag pratade med en kompis som har sgs II märkte jag att den filtrerade bort bakgrundsljudet väldigt bra.

5. Nej, verkligen ingen katastrof. Upplösningen är bra, och färgerna är (enligt mig) överlägsna andra skärmtyper.

elpapo gillar detta.
  5. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Ok, så sammanfattningsvis är batteriet ok, grym kamera, nice skärm men hade som jag själv tycker fått vara lite mer högupplöst.

Frugan vill ha en rosa, någon som har den? Jag märkte att svart har "räfflor", vit är slät... hur är rosa? Då jag hade x10 var min vita som en tvål!

Edit: Rosa verkar nopprig... http://www.youtube.com/watch?v=ygJPUX6qOMc&feature=related

Last edited: 29 november 2011
  6. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Batteriet är riktigt bra tycker jag. Jag har köpt på mig det större batteriet och med mitt "medelanvändande" räcker batteriet i två dygn utan att jag behöver ladda. Det är bra tycker jag.

Angående supporten så får jag säga att alla swedroidare här inne gladeligen hjälper till med support och frågor, så jag tror inte Samsung kan mäta sig med detta ens. Dock har jag aldrig behövt kontakta dem.

Vet att du inte kommer att bli besviken om du inhandlar en. Möjligheterna med denna telefon och android är ju oändliga faktiskt.

7. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Sant, men jag har egentligen väntat på Galaxy Nexus med HD skärm... Jag gillar hög pixeldensitet! Dock har jag blivit mer "mänsklig" nu då jag köpt och användt en ipad i ett par veckor.

Men 299kr i mån för ett 3 pott abbonemang (ring för allt) och köper jag via Expert kostar abb halva priset till april (tyckte jag säljaren sade). Känns svårslaget...

Jo, jag har haft 8-10 andoider innan min iphone 4 och kan hålla med att Android är bra, särskilt nu när ICS är på G!