Fråga: Snabbaste rommen just nu?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av pontakoj, 2 dec 2013.

1. pontakoj

pontakoj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Sitter just nu med en orginalrom som börjat bli riktigt seg.
    Tänkte dra in någon ny rom, men länge sen jag kollade in här och är inte riktigt uppdaterad.

Vilken är snabbaste romen utan massa buggar med bra batteritid?

4,3?

Mvh

2. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Temasek CM11 alt. Omnirom med Temasek kernel

3. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag har provat CM11 och CM10.2. Tyvärr är ingen av dessa rommar 100% stabila. Vill du ha både snabbt och stabilt så får du acceptera att de blir en älgre android version. Den stabiliaste är CM10.1.3 stable (inte cm10.1.3.1 den saknar root) i mitt tycke. Jag kanske är tråkig och inte alla på forumet kanske nödvändigtvis håller med mig men jag har provat skiten ur både 10.2 och cm11 av Temasek. Dom suger bägge två om man har krav på att de ska vara stabilt. Det är alltid nåt som strular som random reboots är vardag med CM11 av Temasek. Räcker du sätter på och av blåtand och får för dig att placera mobilen i en docka. I synnerhet docka är extra utsatt för krascher.

4. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Det bästa man kan göra är att prova. Jag har själv kört Temasek i några veckor och inte en enda gång varit med om en random reboot. Det största problemet jag har haft var att kameran oavsett inställning alltid tog bilder i 640x480, men en fix kom snabbt och i versionen efter som kom efter ett par dagar var problemet borta...

5. murre87

murre87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Stabil

Har kört LiquidSmooth sen i somras och är mkt imponerad av dess stabilitet extrafunktioner, snabbhet och batteritid. Kan verkligen rekommendera den:
    http://drdevs.com/devs/teamliquid/official/2.37/

6. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Sure, jag är medveten om att vi alla på forumet upplever ROMSen olika. Det är inte ens alla som har en docka. Så där upptäcker man inte problemen som dockan har. Man får helt enkelt prova själv och se om de man själv använder har problem med just den ROM man är sugen på. Jag gav bara mina egna erfarenheter ;)