"Snabbklocka" som på Sony Ericsson

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av shcizo, 4 aug 2010.

1. shcizo

shcizo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det finns en funktion som jag verkligen saknar på desire och det är att kunna få fram en klocka utan att behöva tända skärmen. SE har haft den funktionen länge att kunna trycka på volym-knappen och då snabbt få upp en liten klocka och det är detta jag efterlyser. Finns det en app för detta tro?

Last edited: 4 aug 2010
  2. SALVETA

SALVETA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Svårt att se något om man inte tänder skärmen :P men är det så mycket jobbigare att trycka uppe på mobilen än på sidan? jag tycker att det fungerar utmärkt att bara dubbelklicka på onknappen så man hinner se vad tiden är. Tror inte man kan spara mätbart med ström heller genom att ha en app med en klocka.

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 570
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    det där är SE-specifikt (vad jag vet) och det har jag saknat på alla mobiler sedan dess

edit:

man kanske kan använda sig av en "night-clock" app?

Last edited: 5 aug 2010
  4. JeppeJ

JeppeJ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Sense har en skrivbordsklocka inbyggt som dock inte är lika bra/användbar som funktionen i en SE-telefon. Appen heter just "skrivbordklocka". Kan även nås från Widgetn för Tid/datum genom att trycka på klockan och sedan trycka antingen på "månen" eller på "datorn med en urtavla". Kräver dock att man stänger av skärmsläckaren för att det ska ge samma effekt som en SE-mobil.

5. shcizo

shcizo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tror nog man kan spara rätt så mkt batteri. Istället för att visa bakgrund och annat lull-lull så är skärmen svart med en grå font som visar tiden

Men det är det som Sense nattklocka visar som jag är ute efter. Vore kalas om man på nått sätt kunde knyta volymknappen till den. Vet inte hur dock

6. j-danielsson

j-danielsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag drog hem appen "Night Clock" sen la jag den på själva start fönstret så jag snabbt kan trycka på den...
    kan välja att den plockar med larmet från sense om man ställt in nått larm där + att man kan ändra klockan till vilken färg man vill.
    går även att byta mellan 3 olika fonter.
    verkar funka perfekt... :-)