snabbsök i telefonläge

Diskussion i 'Blade' startad av F_Storm, 15 aug 2011.

1. F_Storm

F_Storm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Har sökt på forumet och även andra forum utan att ha hittat lämpligt svar. Det kan vara en användarsak/inställning eller så är det en förändring i programvaran som behöver göras.

Idag använder jag (gen2) Cyanogen mod 7.1.0 RC1 dvs 2.3.4 kernel 2.6.32.9-perf.

Nu till min lite kanske löjliga fråga :-)
    i orginalprogramvara för telefonen så kunde man trycka på telefonluren och sedan direkt snabbsöka personer i adresslistan genom att trycka en sifferföljd (liknande t-9 med numreriskt tangentbord dvs vanlig knappsatts dök upp) ja det man känner igen sen alla mobiler genom tiderna.

Nu med nya programvaran WyContacts Froyo 1.2 så måste man först klicka på telefonluren ( från startfönstret,sedan gå till kontakter , meny/ sök för att få upp ett litet qwerty tangentbord, alternativt, hålla inne meny o få upp qwerty-tangentbordet). Man ska inte köra bil o ringa i telefon men redan här o efter ett par feltryckningar med tummen så har jag kört i diket för länge sedan. :-)
    Kan man komma tillbaka till funktionen att direkt men trycker på telefonluren så kommer en sökfunktion upp med numrerisk funktion.

man kan givetvis ställa in så contact-listan är default start. Men det är inte samma sak som att det numreriska startar automatiskt som det gjorde i ROM:en som följde med telefonen vid leverans.

Last edited: 15 aug 2011
  2. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Let me get this straight. Du köpte en Blade från Comviq, eller? Vad jag har förstått så vill du ha dialern från stock ROM, vilket jag TROR det är ZTE's version.

[​IMG] den?

I såna fall;
    Ladda ner den -> Download gsf-blade-ztedialler.zip for free on Filesonic.com
    MD5: 5146d4d932ff493e829354c56949adbf
    Och flasha in via clockwork, easy peasy. :)

/Saibot

F_Storm gillar detta.
  3. F_Storm

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Super, tack för att du tog dig tid o du hajjade direkt vad jag menade :-)

köpte den på netonnet faktiskt. jisses vilket strul det var att roota den. men lyckades med C4 att temporarily roota för att få in superuser o cyanogen mod.

Ska testa ikväll att lägga in dialern,, kanon

Last edited: 16 aug 2011
  4. F_Storm

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nix, det krachade ordentligt genom att flasha in den. Men det är helt klart den dailern jag var ute efter :-)

Last edited: 16 aug 2011
  5. F_Storm

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ha ha,
    Det fanns ju färdiga appar att köra in, nu när jag visste vad jag skulle söka på. :P
    Hittade Dailer one som fungerar hyffsat bra.. Det var ju lite lättare än att flasha in. fast den krångligare vägen är ju alltid roligare.:cool:
    gött o va n00b :-)

6. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Om det endast är just T9 funktionen du saknar från stock så är ett annat tips Dialer2, som är lightweight, open source och ganska stilig.