Snacka om kundvård

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Noseone, 11 okt 2010.

1. Noseone

Noseone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

I fredags så fick jag ett samtal från HTC....

de frågade om jag hade tid å prata och om det var ok att vi tog det på engelska.

Iaf, de vill fråga om varför jag hade givit HTC negativ feedback i ett kundtjänstärende. Jag förklarade varför och han antecknade och lyssnade.

Vi avslutade samtalet och jag blev sjukt positivt överaskad, tänk om SL eller något annat företag som jobbar med service kunde ta efter HTC.

BRA HTC! :D

2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Fick också idag 2 samtal från HTC, missade både då jag låg och sov. Men hon som ringde upp lämnade iallafall 2 röstsamtal med telnr som jag kunde ringa upp.

3. hmf

hmf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Fick samma typ av samtal i maj efter två sessioner angående min Hero. Bra initiativ!

4. samspayed

samspayed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Snacka om INTE kundvård för min del.

Jag sänder min Desire för byte av moderkort pga överhettningsproblemet som leder till omstarter. 6 veckor senare får jag tillbaka mobilen, med bytt moderkort och några bonusrepor på skärmen. Min skärm var repfri innan jag sände in den.
    Varken Anovo eller HTC tar på sig ansvar för detta. Anovo säger att de noterade att min mobil var smutsig och repig vid ankomst. Min återförsäljare, som sände in telefon, kan dock intyga att den inte var smutsig och några repor såg han inte.
    Då hävdar HTC att jag inte meddelat detta i tid (inom 24 timmar från att jag mottagit mobilen). Detta då jag fick tillbaka mobilen till mitt kontor en onsdag/torsdag. Jag öppnade paketet tisdagen därefter då jag varit bortrest utomlands. Detta kunde jag visa på med boardingkort. Då var det helt plötsligt återförsäljarens fel, eftersom han inte rapporterat detta inom 24 timmar från att han mottog mobilen från Anovo. Vad gör man? Är så irriterad på HTC och Anovo så att jag snart spricker!

5. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Det är anovos fel att det tar tid och de är de som repar mobilen (80% av alla telefoner repas i princip). Att htc försvarar anovo och dessutom fortfarande anlitar dem, trotts alla problem är dock fascinerande att se.. Det är ju deras egna kunder som blir arga????

6. anders.ostling

anders.ostling Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Motorola Razr
    Platta:
    iPad Pro 2019
  7. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Anovo...Anovo....Det tog en stund innan jag kopplade namnet till den firma som skulle reparera min Palm Pilot och efter 6 veckor utöver förväntat reptid kom på att man inte hittat den..... Fick en ny till slut, men knappast av välvilja, utan att annonserat att jag skulle besöka dem inom kort fysiskt och inte åka därifrån innan jag fått ett valid förklaring varför min Palm inte fanns när det fanns ett mottagningskvitto....

OK. Då får man hoppas att inte HTC:n går sönder så man behöver kontakta dem igen...

/putte