Snälla hjälp ang mobilbatteri!! Brådskande!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av singoalla73, 17 jan 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. singoalla73

singoalla73 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en Samsung Galaxy Wonder (GT-I8150) och mitt batteri har svällt upp och jag behöver byta. I affärerna har de såklart inga som passar utan nu söker jag på nätbutiker. Mitt nuvarande batteri är 1700 mAh men de verkar inte finnas? Är det ok att sätta i ett batteri med säg 2900 mAh eller förstör det mobilen? Det står på nätbutikens hemsida att det ska vara kompatibelt med min telefon men jag vill höra med lite expertis innan jag beställer....Någon som kan hjälpa mig? Blir vääldigt tacksam för snabbt svar då jag inte klarar mig länge utan min enda telefon....

2. tekniktant

tekniktant Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Jag tycker det verkar som om originalbatteriet i din telefon ska vara 1500mAh och sådana originalbatterier verkar finnas här och där.

Hur bra det fungerar med ett 2900 mAh batteri vet jag inte men det brukar ju finnas batterier med bättre kapacitet till de flesta telefoner så det borde väl fungera.

3. T4JZ0N

T4JZ0N Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Har också en wonder som fick svällande batteri. Beställde två på ebay för typ 50:- totalt inkl frakt, men det blir ju lite väntan. Tekniktants länkar stämmer iaf, och vad gäller dom kraftigare batterierna så brukar dom vara dubbel storlek och kräver även ett nytt större bakstycke.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.