Snälla Hjälp med extremt buggig Hero! >:(

Diskussion i 'Hero' startad av Lime, 28 maj 2010.

1. Lime

Lime Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj!

Jag har haft min Hero nu sedan kanske November-December någonting och än så länga varit nöjd med den! I Januari eller Februari rootade jag och installerade MoDaCo 3.1, vilket löste mitt problem med att Heron var så seg att man inte kunde scrolla utan brutalt lagg, samt tillgång till betalapps (via MarketEnabler).

Men de senaste veckorna har heron börjat buggat/slöa ner sig reält! :mad: När jag sätter på den så flyter allt bra, har ca 90M ledigt inget laggas osv. Så man vill ha det!
    Men bara efter en timme av normal användning (Musik, Idg, ett å annat spel och kanske något mer på det) så blir det så extremt slö! Och jag har testat olika TaskKillers, både med autokill och manuell men då måste jag döda tasks varje gång jag ska göra något nytt för att det inte ska lagga (mycket) och ta 20 sek att öppna en vanlig app. Kanske 5 gånger senaste veckan har något i denna stil ---> "htc.sense.launcher.[något annat]" slutat funka (FC) och det är nästan omöjligt att ansluta till ett WiFi-nätverk! (Lite Off-topic undrar jag ochså varför den går från 90M-->~45M> med alla tasks dödade)

Jag fattar inte varför det har blivit så alls! Det ända jag installerat som är "Unknown Source"/inte market är en app som man bindar om knappar med (tror att den är utvecklad av någon här på SweDroid) och det har jag gjort en gång, för att sedan binda tillbaks. Jag har iofs installerat ME men de var då telefonen fortfarande funkade bra...

Jag tycker inte att de blir "kul" att använda telefonen när den ska lagga/bugga sig så mycket så jag funderar på att nu, bara ett halvår efter inköp köpa antingen en iPhone, N1 eller Desire i rent raseri!:cry: Dock tror jag inte det blir av på att tag då min enda inkomst är mitt studiebidrag (och sommarjob i sommar).

Snälla hjälp mig! :)
    ____________________________________________________________________________
    Edit: Kommer 2.1 ROMen hjälpa på dessa punkter tror ni? Själv har jag letat men hittar ingen om telefonen kommer att bli snabbare med 2.1...

Last edited: 28 maj 2010
  2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det låter som du har nån app som ligger och tar massa CPU när den är i bakgrunden. Enklaste sättet att hitta vilken är att kolla med Astro när Hjälten börjar sega.