Problem: snälla hjälp mig med min htc m8

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av NNN, 13 apr 2015.

1. NNN

NNN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ok så här är det. köpte den för ca 1 år sedan och älskar den bytte från samsung :) efter den här sista uppdateringen hade jag inga problem allt funkade perfekt. tills jag fick virus i tel. kontaktade htc suport och fick hjälp. återställa tel fixa virus skydd. jag avskyr att återställa tel. det tar tid för mig att fixa allt efteråt. har hållit på med nu i 2 dagar.men det är fixat äntligen. MEN nu fick jag problem med att när telefonen är på tyst så vibrerar den ändå vid sms och samtal och allt annat. det är irriterande jag har gjort allt möjligt med det går ej att fixa. speciellt är det jobbigt mitt på natten om någon skickar nått .förut kunde jag se det på morgonen nu vaknar jag av det hela tiden och måste stänga av tel men då ringer inte alarmklocka :(. pratade med en jätte trög kille på htc suport idag. och han hela tiden säger återställ tel. tydligen efter uppdateringen fick vissa problem med vibratorn det hjälpte att återställa tel. jag försökte förklara för honom att jag hade inte sådana problem efter uppdateringen utan efter återställningen. han fattade trögt och säger sedan att min tel fick virus av virusskyddet efter jag återställt tel. nä men herre gud. jag vill absolut inte gå igenom det igen för ja fick problem just efter återställning. och det är pest att göra. någon som har samma problem. htc säger att de håller på och kollar över det med senaste uppdateringen men att ingen buggfix är på g. WTF ska jag göra nu :(

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det handlar väl om lollipop... tryck på volymknappen en gång sätt tyst läge.. klart..

3. NNN

NNN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

JAG HAR INTE PROBLEM ATT FÅ DEN I TYST LÄGE UTAN NÄR DEN ÄR I TYST LÄGE VIBRERAR DEN ÄNDÅ ELLER NÄR LJUD ÄR PÅ SÅ REPETERAR DEN HELA TIDEN LJUD VARANNAN SEKUND TILLS DU HAR KOLLAT SMSET ELLER MISSAT SAMTAL. URSÄKTA STORA BOKSTÄVER JAG SKRIKER EJ DET ÄR MIN GALNA DATOR HAHAHAH.

4. Crall

Crall Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
  5. Crall

Crall Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Extra tips är att använda DND (Stör ej) på natten, då inaktiveras alla ljud utom alarm. Man kan även sätta att vissa personer kan ringa till dig fast "Stör ej" är aktiverat.

6. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Det är ett grymt bra tips. Jag använder det varje natt, frugan, grabben, jobbarkollegan och Securitas är undantagna.

7. NNN

NNN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

tack min man hittade den också. har klagat på htc suport där kan jobba vem som helst det ända de säger återställ tel. han skulle ha skrivit som du crall men nej han ville jag skulle återställa tel .jäkla htc suport. tack för tipset :)

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

den vibrerar inte i tyst läge.. den vibrerar endast om du trycker ner volymen o botten... som sagt tryck en gång på volym och sätt tyst profil.. done.. likadant på allt som kör lollipop.