Snälla, koka en ROM åt mej!

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av BennyBlack, 24 sept 2010.

1. BennyBlack

BennyBlack Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ska idag skaffa en Spica...fråga inte varför. Kan någon snälla koka en bra ROM till mej? Jag vill ha root, Launcher Pro och multitouch, det är krav. Självklart stabil med. Den som kan koka ihop en sån, kommer få min eviga tacksamhet!

2. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

3. BennyBlack

BennyBlack Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

vet inte vilken som e bäst

Sent from my E10i using Tapatalk

4. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag tycker du ska börja med att flasha in LK2.08 (kernel med root). Sedan kan du koka ihop något i Samdroid köket, helt efter dina preferenser. Vill du snabba upp telefonen lite kan du alltid lägga in Samdroid Turbo/Frozen Eclair, vilket är 2.1 med Dalvik VM från 2.2, vilket gör Spican snabbare, men tyvärr också något ostabilare. Det finns utförliga instruktioner för hur du gör allt detta i de trådar jag länkat, utom själva flashningen, men det kan du läsa om här.
    Jag tror att du måste ha JC3 ops för flashningen, då du måste ha JC3 eller senare för att flasha in den. Du hittar alla firmwares och opsen här.
    Det blev mycket text, men det går på ett par minuter om du gör allt rätt ;)

5. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Jag kör Samdroid Turbo/Frozen Eclair 7 beta3 med ext2 modden och jag har inte haft en enda reboot eller annat konstigt med den. Den har varit väldigt stabil för min del.