Snapsvisor för alla tillfällen

Diskussion i 'Applikationer' startad av adinfinitum, 26 sept 2010.

1. adinfinitum

adinfinitum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Aldrig förut har det varit så enkelt att skapa snapsvisehäften som nu. Med över 220 snapsvisor och med hela 5 unika teman, inspirerade av våra största högtider skapar du på några minuter ett unikt häfte. Är du osäker på melodin finns dessutom möjligheter att lyssna på ett stort antal i midi-format.

För mer information:
    http://snapsvisor.web.surftown.se/

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 190

MINA ENHETER

Tyvärr aldrig något jag skulle betala för. I alla fall inte den hutlösa summan på 40 kronor. Kalasen jag går på som innefattar sånger brukar arrangeras på det sättet att arrangörerna själva tillhandahåller sångböcker och efter flertalet besök kan man de flesta i huvudet eller har med sig ett fysiskt sånghäfte i sin utrstyrsel...

3. promenad

promenad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Som sagt iaf 30 kronor för dyrt. Annars kan det väl vara ett smidigt sätt att knåpa ihop ett häfte lite snabbt.

Tror dock inte jag är så sugen på att dra fram telefonen ist för häftet vid själva sjungandet. Finns ju en anledning till att man slänger det efter varje kräftskiva.

4. adinfinitum

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Med programmet kan du generera snapsvisehäften om du inte vill ta med telefonen till festen. Dokumenten kan du lätt modifiera själv.

Alternativet till priset är ingen produkt alls. Sverige är tyvärr inte en massmarknad. Vi hoppas den som väljer att köpa produkten finner mycket nöje i den.

5. Droid-Nisse

Droid-Nisse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tror ni skulle tjäna mer genom att använda reklam istället..

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 190

MINA ENHETER

Eller sänka priset. Så man ska betala för en app som genererar ett häfte man ska skriva ut med ex en dator? Kan man inte bara googla sig fram o skriva ut med en dator?
    Det är en balansakt att sälja många till ett lågt pris eller väldigt få med ett högt pris...

Sent from my HTC Desire

7. adinfinitum

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Zooklubba: Jag rekommenderar skarpt google för dig. Det är väldigt intressant att du har en mängd åsikter om prissättning etc på en produkt du ändå inte skulle vilja köpa. Anar jag en strategi för att få ner priset?

För andra som vill skapa ett häfte på 10 minuter istället för att spendera timmar med google och anser sig ha råd med samma summa som en stor stark och som kan användas år ut och år in, högtid efter högtid, så rekommenderar jag skarpt denna app.

:)

/Per

8. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Vilket gnäll...

Jag har satt ihop ett åtminstone tvåsiffrigt antal svapsvisehäften till diverse kräftskivor mm samt en hel bok med 250 visor i för sektionen på högskolan och det tar lätt ett par timmar per häfte om man inte har en färdig databas med visorna i. Om detta nu går på tio minuter och kostar 40:- för valfritt antal tillfällen känns det som väldigt billigt. Den svenska marknaden är inte jättestor så jag har full förståelse för priset och skulle tom själv kunna tänka mig att köpa appen förutsatt att man kan lägga till egna visor, har som sagt ett par på lager...

Tycker man att ens egen tid är gratis så sitter man självklart och googlar fram låtarna själv.

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 190

MINA ENHETER

Det kan jag tyvärr meddela att det inte är. Jag var ute efter en diskussion om priset. Alternativt någon slags insikt i hur eran prissättning är gjord. Såvitt jag vet så har jag tillgång till en viss databas med högskolesånger/sektionsånger. Som skulle vara den enda anledning i dagsläget jag skulle bli tvingad att ta fram ett sånghäfte för.

10. adinfinitum

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ulsa: Finns två sätt:

Antingen använder du programmet som bas och lägger till eget material i de fall databasen inte räcker till. Eller, så kan du tex skicka låttexter till mig, så kommer jag lägga in låtar i programmet allteftersom. En uppdatering kommer sedan finnas på market.

Allt jag behöver är titel, melodi och text. Jag har personligen inte sett någon liknande produkt någonstans på webben innan. Jag hittade ett ställe där man tex kan autogenerera häften, men där försvinner tyvärr helt och hållet alla valmöjligheter av låtar.

Programmet är dynamisk vilket innebär att ni som användare kan komma med förslag så förbättras databasen och programmet allteftersom. Allt detta till priset av vad ett fint tackkort kostar efter en fest.

mvh Per

11. Stratan

Stratan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag är faktiskt lite sugen på detta.
    För att klargöra, jag kan alltså enskillt välja villka låtar jag vill ha och sedan sätta ihop dessa och skriva ut som häfte?

12. adinfinitum

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Stratan: Idag har du 220 låtar i databasen. Varje låt kan adderas till en favoritlista där ordningen på låtarna kan ändras enligt smak.

I nästa steg så kan du välja ett av 5 teman (och ett utan tema) exportera dessa favoriter till ett RTF-dokument kompatibelt med de flesta ordbehandlare. Är du inte nöjd med temat lägger du till valfri grafik etc och gör det mer personligt. Snabbt och enkelt.

Dessutom kan du lyssna av många av melodierna innan. På hemsidan har du ett exempelhäfte att ladda ner som jag sammanställde på 5 minuter.

Tex kan ni sitta på själva festen och gemensamt plocka ihop ett häfte snabbt alla blir nöjda och glada och festen blir en succé :)

mvh Per

13. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Hur ofta har man behov av att göra ett sånghäfte med snapsvisor?

Och hur stort utbud är egentligen 220 låtar? Hur gör man om det är några andra låtar än de 220 som man vill ha med i sitt häfte?

Kan tipsa om att väldigt många studentsektioner har sina sångböcker åtkomliga på hemsidan, i många fall med olika sökmöjligheter.