Snart dags för en ny lur

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Skumberg, 27 jan 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Skumberg

Skumberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haj!

Joo nu e de snart dags att byta min trogna Magic mot en ny lur. Nästan haft den i 2 år nu.

Vill inte ha nån liten budget lur utan ska ha den bästa luren "just då". Har inte haft spec stor koll dock men Nexus S är de "årets lur" eller hur man ska uttrycka det?

Tar merän gärna emot massor med förslag så bara hojta till :)

/Skumberg

2. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Jag hade satsat på Nexus S, Sony Ericsson arc eller LG optimus. Fast jag hade nog tagit arc av dom.

3. Vinddraken

Vinddraken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nexus S är årets lur fram tills 13/2 -2011 då LG, SE och Motorola visar sina dualcore lurar med HDMI utgång och annat godis du säkert aldrig kommer att använda ;-)

Motorola Atrix känns häftigast med tanke på alla tillbehör, Du kan använda luren som motor till din enkla stationära dator, Laptop eller bara koppla den som mediaspelare direkt till TV:n, du får kolla på Motorola tråden i forumet så får du se.

Sen får man ju skaffa en lur som man känner passar ens behov men samtidigt försöka lista ut vilka av alla är "framtidssäkra" alltså hur många customroms/officiella uppgraderingar varar telefonen innan den blir för "gammal" för uppgraderingar...

4. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

den hetaste luren nu är helt klart atrix eller LGX2

5. Vinddraken

Vinddraken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det jag ser är det som så att det är sjukt omöjligt att ha "bäst" telefon utan att det ryker för mycket pengar. Skaffade mig Hero julen 2009 sen kom N1 upp, blev ersatt av Desire (på sätt och vis med tanke på försäljningen med desire) sen kom SGS DHD Samsung's Nexus S och en massa superlurar däremellan.

Om man vill ha bäst lur så borde man agerat och skaffat sig en Nexus S importerad från USA, sälja den några dagar innan Atrix, Optimus X2 eller Arc släpps. Sälja dom lurarna innan nästa gen släpps på hösten, sälja igen innan jullurarna kommer och så börjar man på nytt.

Det är nog det som är så bra med Apple, dom släpper en uppgraderad lur om året, och alltid vid samma tid.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.