Dålig kamera och seg har jag inte hört (bra kamera och snabb är snarare två saker som har motiverat mig till köp). Batteritid kan diskuteras (fast det verkar diskuteras oavsett vilken smartphone det diskuteras om).
Jag har sett flera bilder, bildjämförelser och videoklipp av iPhone 5. Titta bara på testbilderna hos CyberPhoto eller kolla Flickr osv. Sett flera videoklipp som jämför iPhone 5 både mot föregångaren 4S såväl som mot S3, Nexus osv. iPhone 5 är absolut snabb, ibland snabbare än konkurrenterna trots att de har bättre hårdvara (så att hårdvara och mjukvara är optimerade för varandra är en klar fördel för iPhone).
Jag har aldrig haft någon Apple-produkt så iPhone 5 blir min första. Mac intresserar mig inte eftersom jag inte är intresserad av traditionellt OS (intresserad av cloud computing).
Andrahansvärdet är högre på iPhone pga. av dess status (sen kvarstår ju det faktum att iPhones erhåller uppdateringar över en längre tid).
Faktum är att jag länge bojkottat iPhone av principsak, inte ens brytt mig om att kolla på den närmare. Just precis för folk säger att de som skaffar iPhone bara gör det för kompisarna har iPhone. Lite så. Idiotförklara dem. Såhär i efterhand kan jag snarare känna att folk borde hålla klaffen. iPhone kanske inte passar alla men nog fan är det en bra smartphone. Vissa vill ju bara ha en smartphone som fungerar och som är enkel att använda. Det är som att påstå att det bara finns en bil som är rätt för alla. Så är det verkligen inte. Samma gäller smartphones.
S3 ser bättre ut i verkligheten än på bild. Fast visst, inget mot en iPhone. 
Runt 5'' ligger ju de flesta bättre Androids idag. Visst finns det de som är nöjd med sin Note 1 och 2, men jag anser att en så stor smartphone vore som att gå tillbaka i tiden då mobilerna var som tegelstenar. Note lär väga mindre, men jösses så stor. Vet inte vilka fickor folk har men jag får inte ner den i någon ficka. Opraktisk, ful. Smaken är som baken...
Bojkotta Telia säger jag.
Last edited by a moderator: 10 jan 2013