Snart skjuter jag mig själv i huvudet (Clockworkmod Recovery problem)

Diskussion i 'Blade' startad av hampus.tw, 26 dec 2010.

1. hampus.tw

hampus.tw Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nja, riktigt så illa är det kanske inte. Men närapå.

Jag har nu suttit sen 1-tiden inatt (klockan är nu 03:34!!) och försökt att följa denna guiden https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=25163 "Ladda om den här sidan [ROM+root] [OLED+TFT] alpha3 / alpha4 WIP: MoDaCo Custom Froyo ROM " för att eventuellt kunna installera froyo på min Blade.

Jag har dock ett problem! Det verkar inte som att det går att installera clockworkmodrecovery på min telefon!! Jag har följt guidens alla steg och kommer så småningom till msdos skärmen där man ska köra filen "recovery-clockwork-2.5.0.9-modaco-r2-blade". Jag får tillbaka "sending 'recovery' (3018 KB)... OKAY" och "writing 'recovery'... OKAY".

Så långt verkar ju allting bra? Jag startar sedan om telefonen med fastboot, och stänger sedan av den. När jag sen ska gå in på clockworkmoden genom att hålla volym ner samtidigt som jag håller in powerknappen så funkar det inte!! o_O Det är bara samma gamla vanliga gröna androidgubbe som hånfullt tittar på mig från skärmen... JAG BLIR SÅ J*VLA ARG!!!!111 Har även provat med volym upp och att flasha om den 3 ggr också med 1.13 versionen av cwm.

Har också laddat ner appen "Rom manager", i detta programmet så står det att jag måste installera ClockworkModRecovery, trots att jag har gjort det redan - vilket jag ser som ännu ett tydligt tecken på att jag misslyckats fatalt med min installation.

Så ni vänliga själar där ute, finns det någon som kan hjälpa mig? Jag vore evigt tacksam!

2. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Hur länge håller du ned knappen?
    Du ska hålla ner tills du ser själva recovery. :) (Gubben ska komma 2 gånger, typ).

3. hampus.tw

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu när du undrade provade jag igen och höll in knappen i uppåt 20 30 sekunder, tyvärr fungerade det ändå inte, men tack för svaret! fick därefter ta ur och i batteriet för att sedan starta telefonen vanligt. Det konstigaste tycker jag nästan är att jag får tillbaka OKAY i msdos när jag flashar, men lik förbannat verkar den förbli oflashad :(

4. Nickee

Nickee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Volym ned -knappen ENDAST

5. hampus.tw

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har provat alla möjliga tekniker för att boota, jag har hållt ner powerknappen och volymknappen samtidigt, jag har hållit ner volymknappen ENBART och sen bara duttat igång mobilen med powerknappen med mera med mera... jag tror inte att min telefon förstår att clockworkmod är installerat helt enkelt....

6. hampus.tw

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det här är ju helt SJUKT!! VARFÖR! Varför vill den inte fatta att jag har installerat clockwork? Just nu gjorde jag varje steg på hela guiden om igen och fick även adb att funka korrekt (vilket jag inte fick första gången). Jag skrev till och med in adb devices och den svarade och visst var min telefon online.

Efter det flashade jag recovery'n och fick tillbaka två OKAY. Sedan jag gick till sista steget och skrev in kommandot "adb push alpha3-update-modacocustomrom-blade-kitchen-unsigned.zip /sdcard/alpha3-update-modacocustomrom-blade-kitchen-unsigned.zip" Telefonen/msdos svarade och skrev upp lite siffor. Jag startade sen om telefonen och höll ner VOL NER vid uppstart. Återigen visas bara den gröna androidgubben och inget mer hände. Jag kan fortfarande starta telefonen vanligt men det är som att den inte svarat på någon av den behandling jag utsatt den för den senaste timmen...

Finns det verkligen ingen här som ser vad felet kan vara?

7. beyorn

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Skumt.. :/
    Vad kör du för version av CW?

8. Spaennis

Spaennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

9. hampus.tw

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Beyorn: Har provat både recovery-clockwork-2.5.0.9-modaco-r2-blade samt recovery-clockwork-2.5.1.3-blade, ingen lycka :ehm:

@Spaennis: Tack för tipset! Ska prova guiden nu!

10. Spaennis

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

np! kom ihåg att välja någon rom som passar din blade sen (vet inte om du har OLED lr LCD), för vad jag har förstått så funkar inte dom gamla romarna till dom med LCD-display

11. hampus.tw

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste återigen rapportera med besvikelse o_O Inte heller nu ville den starta clockworkmod recovery... tack så mycket alla för er hjälp, men det verkar som att min telefon faktiskt är o-moddbar. :neutral:

12. Spaennis

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

alltså det var riktigt knepigt :O vilken modell av bladen har du? :)

13. hampus.tw

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaa :( Har telias ZTE blade köpt för en vecka sedan, programvara 2.1 -update1, blir halvt galen på det här!

14. beyorn

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Testa dra ut batteriet i ca. 30 sek för att sedan försöka flasha igen?

15. nedrans

nedrans Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har EXAKT samma problem, skulle precis skriva en tråd.
    Har du löst det på nåt höger?

16. nedrans

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Allt i Recovery mode verkar fucked, jag kan inte göra en factory reset i varken android eller RecoveryManager.. Den startar bara om och fryser sig vid den där Android gubben

17. nedrans

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Löst: tankade OneClickRecovery.apk och la in i sd rooten, tankade senaste ginger stir fry ROM:en och ta in också sen startade jag oneclick med en filhanterare i Bladen. Vips så kom jag till installtionen efter reboot