Problem: Snart svart skärm!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av vardagsrum, 3 aug 2012.

1. vardagsrum

vardagsrum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tänkte kolla med er vad ni tror ha hänt med skärmen när den ser ut såhär.

Kan tillägga att det är syrrans telefon, och hon påstår att den EJ är utsatt för yttre påverkan, utan att det började med att skärmen gulnade för att sedan bli sämre och sämre och nu ser man knappt nått fast man har på full ljusstyrka.
    Plus dom svarta partierna som helt har verkat slocknat.

Kan det vara fuktskada? Är det ett garantiärende?
    Fast det där med att den inte varit utsatt för yttre påverkan tar jag med en nypa salt eftersom hon har två ungar i ålderspannet 3-5 som ofta lånar telefonen för att spela med.
    Ber om ursäkt för kass bild :\

edit: touchen funkar över hela skärmytan

2. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Ser ut som skärmen fått sig en smäll

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Fuktskada är mycket möjligt... Bara pröva om garantin gäller, annars kan man väl pröva på Drullen på hemförsäkringen om sådan finnes! (Är för ung för att kunna sånt där XD)

4. vardagsrum

vardagsrum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Okey, men vad riktigt händer om man skickar in den på service och dom säger att det inte är garantiärende.. Antar att man får stå för felsöknings och fraktkostnader?

5. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Mja antagligen... Skulle föreslå, om ni bor i Stockholm, att gå in till Mobilbyrån på Södermalm! Annars ringer ni till Samsung och kollar upp om det finns någon verkstad i närheten - för då får ni ju veta exakt vad som gäller - och det går snabbare!

Är det inte garantiärende så kan det komma att kosta i felsökning och frakt ja... Går man däremot till verkstaden direkt kan man antagligen få veta direkt om det är ett garantiärende, och dessutom kanske de är lite snällare mot en om man flirtar lite med receptionisten! ;)