Snillen

Diskussion i 'Allmänt' startad av Dr.Flanders, 24 maj 2011.

1. Dr.Flanders

Dr.Flanders Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej snillen!

Jag har ett problem som jag inte besitter tillräcklig kunskap i. "No photos or videos found" står det när jag skall komma åt mina tagna kort - trots att de upptar plats på SD-kortet "Unable to save file to SD card due to inufficent file permisson" Står det om jag vill ta ett kort. Är det någon inställning som blockar?
    Är otroligt tacksam för hjälp med detta.

Med vänliga hälsningar Anders:)

2. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Med stor säkerhet är det som du säger, en inställning som blockerar. Troligtvis dock ingen av telefonens ordinarie inställningar.

Både i Windows och i Linux, Android är en dialekt av Linux, så kan man ställa in vilka som kan komma åt mappar och filer – för både appar och användare. Framförallt Linux använder sig av detta. Av någon anledning gissar jag att för den mappen på minneskortet där du har fotona så har denna inställning har ändrats. Kan ha orsakats av ett skrivfel, eller av en app. Om du inte har en rootad telefon så kan du nog inte kolla/återställa inställningen från telefonen.

Om du känner någon som har grundläggande kunskaper i Linux kan hon/han säkert fixa det åt dig på några minuter med tillgång till minneskortet. Har du själv inte kunskaperna skall du vara försiktig. Du kan koppla kortet till din dator och kolla egenskaper och där jämföra mellan olika mappar. Har du Windows bör du dock inte ändra något, bör göras i en Linux maskin.

3. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Bifogar ett exempel på hur befogenheterna som krävs för att komma åt en mapp kan se ut. Exemplet är för mappen där mina foton finns på minneskortet. eee är namnet på min dator och spelar ingen roll i sammanhanget.

Bifogade filer: