Fråga: Söka bland kontakter

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av markoff, 29 mars 2012.

1. markoff

markoff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har min note inställd på att visa endast gruppen "mina kontakter" från gmail i telefonboken, samt att den endast ska visa kontakter som har ett telefonnummer.
    I mina tidigare lurar har jag när jag sökt fått upp en knapp "sök bland alla kontakter" och då även hittat kontakter som inte är medlemmar i gruppen "mina kontakter". Om jag t.ex. vill ringa någon som jag har telefonnummret till, men som jag inte vill visa i kontaktlistan (har alldeles för många kontakter för att det skulle vara vettigt att visa alla).
    Var hittar jag inställningen för att göra detta? Jag vet att samtliga kontakter synkas eftersom jag i dialern hittar alla kontakter om jag börjar skriva deras telefonnummer.

2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Öppna kontakter - Meny - Displayalternativ och välj där vilka skall visas.

3. markoff

markoff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Där ställer jag in vilka jag vill visa i listan, men som jag skrev i första posten så har jag redan ställt in att jag bara visar "mina kontakter".

För att förtydliga min fråga, hur gör jag så att sökningarna går genom alla kontakter, men "standardlistan" bara visar "mina kontakter"?

4. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Håll inne menyknappen (nere till vänster) så att du öppna Google Search och testa att söka efter en kontakt som inte visas i "standarslistan", det fungerar i alla fall för mig.

5. markoff

markoff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag får upp en knapp "sök bland alla kontakter" men resultatet är fortfarande bara från gruppen "mina kontakter". Skumt. Är du säker på att du får resultat från samtliga kontaktgrupper, även såna som du normalt sett inte visar i listan?

6. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Gör sökningen från hemskärmen istället så fungerar det, det gör det iaf för mig...

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

7. markoff

markoff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det fungerar inte för mig, varken på hemskärmen eller i kontakt-appen. Jag kan dock skicka sms till samtliga kontakter genom listan i sms-appen.

Edit: Skulle någon annan kunna testa med sin telefon och skriva en rad här med resultatet, så jag vet om det bara är min telefon som är knas, eller om det är fler som har samma problem?

8. markoff

markoff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Allt funkar bra nu med ics :-)

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2