Söker Android-utvecklare för samarbete

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av barracuda, 25 okt 2011.

1. barracuda

barracuda Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hej,

Har fått en bra idé på en app som jag skulle vilja förverkliga. Jag tror på idén och skulle själv använda appen. Men jag har dåligt med tid (heltidsarbete + småbarn) och är rätt kass på Android-programmering så jag är på jakt efter någon att samarbeta med. Tanken är så här:

- Du gör appen.

- Jag gör backenden, ett klientbibliotek för kommunikationen med backenden samt en detaljerad kravspec du kan jobba utifrån.

- Vi delar 50/50 på eventuella intäkter efter kostnader för serverdrift (tänker mig nån av Amazon's enklaste). Sen ok, idén är inte min egen så han som kom med idén borde väl få lite också. Ska vi säga 5%?

Inkomsterna ska komma från in-app commercials, appen ska vara gratis. Finns förstås inga garantier att det blir några intäkter alls, men varför inte försöka?

Jag jobbar med systemutveckling till vardags och vet (för det mesta) vad jag gör. Detsamma gäller förhoppningsvis för dig. Ser gärna någon annan app du redan gjort som bevis på dina kunskaper. Vill inte skriva vad appen gör här men det är ingen "rocket science". Kanske 30 - 40 utvecklingstimmar vardera för en första release.

Välkommen att PM:a mig här på forumet om du är intresserad så byter vi mail-adresser.

Tack!