Söker AndroidEN

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Herrolsson, 22 jul 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Herrolsson

    Herrolsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ska köpa android och är sugen på samsung galaxy s. vissa är tydligen asnöjda med den och andra skyr den som pesten.
    Vilken android är det som gäller om man vill ha den bästa androiden i alla aspekt vad gäller kommande uppdateringar, teknik etc? Förutom ringa och smsa kommer jag vilja kunna spela och surfa mycket.

    Tack på förhand
     
  2. Sir Anselm

    Sir Anselm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vilka skyr Galaxy S som pesten? o_O

    Utifrån det du skriver är det ju just nu Galaxy S som gäller. Den är dock inte perfekt, t.e.x så rapporteras det om att GPS-funktionen är dålig. Så är det superviktigt med en helt exakt GPS så bör du kanske läsa på lite om de problemen, vissa hävdar at det är mjukvaruproblem som kommer åtgärdas.

    När det gäller uppdateringar är det svårt att sia om, vissa hävdar att Samsung är kassa på det, men det är garanterat FroYo på gång, efter det vet nog ingen vad som händer på den fronten.

    Spela och surfa är det nog ingen telefon som slår Galaxy S på, mycket tack vare den stora skärmen.
     
  3. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Är uppdateringar mycket viktigt bör du överväga en Nexus One.

    Annars tror jag Galaxy S kommer passa utmärkt. Att den ska få 2.2 är klart. 3.0 gingerbread vet vi nästan inget om, fast det vore mycket konstigt om Galaxy S inte har tillräckligt kraftig hårdvara för att köra det. Så även om det inte kommer någon officiell uppdatering, borde det gå att roota och lägga in en 3.0-ROM.
     
  4. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Det är inte helt säkert. SGS-ägarna från Korea kommer få det i augusti, men inte övriga världen. Du kan läsa om det mer utförligt här. Det ända som står när det gäller övriga delar av världen är:

    "We do hope that the international market will be able to get hold of their own Android 2.2 update in due time, preferably before the year is over."

    Så tänk på det att när HTC Desire får Gingerbread, då kanske bara då får SGS-ägarna sin efterlängtade Froyo ;) Hade jag varit HTC och Google, som numera är superbestfriends, så hade jag gjort precis så. Varför ge något så bra som Froyo till konkurrenterna samtidigt utan att få de lida lite till? :innocent:

    Herrolsson >

    Så vill du ha viktiga uppdateringar i tid ska du nog köpa dig en HTC eller N1.
     
  5. Sir Anselm

    Sir Anselm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Svammel...
     
  6. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    2.2 Kommer med stor säkerhet till Galaxy S. Det finns tom en intern alpha ute.

    Den relation som du påstår att HTC och Google har finns inte. Iallafall inte i sådan mån att de (google) ger releaser till HTC före de andra tillverkarna.

    Det är inte heller sagt att HTC Desire kommer att få en Gingerbread-uppdatering, utan endast en FroYo-uppdatering är utlovad.

    Det är okej att gilla en produkt eller ett företag, men försök att inte vinkla det så mycket som du har gjort, då andra mindre insatta personer kan missuppfatta uppgifterna.

    Och HTC och snabba uppdateringar är två fraser som sällan används i samma mening. Även sen tiden innan android. HTC Hero är ett bra exempel. Den var utlovad Eclair under 2009, och alla vet väl hur det gick.
     
    Last edited: 28 jul 2010
  7. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Är detta också svammel? :)

    Det finns än idag inget som är 100% bekräftat att SGS kommer få Froyo samtidigt som Wildfire, Legend och Desire. Vilket innebär att SGS kan få det lite senare, kanske mkt senare om den sanna "oturen" är framme.
     
  8. Sir Anselm

    Sir Anselm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Då kan man lika gärna säga att den kan få det tidigare, speciellt eftersom det redan cirkulerar builds av FroYo till Galaxy S på nätet.
     
  9. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    Här står det mer om Pepparkakan, och när den ska komma
    . Oktober alltså, om vi ska döma ryktena eller lagom till Jul = Q4. Det står också hårdvarukravet, och så vitt jag vet ligger HTC Desire bra till. ;) Men Legend och Wildfire lär nog däremot inte få Pepparkakan. Hur det blir med SGS det vet jag inte, men den lär nog få Pepparkakan också med tanke på hårdvaran den har.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.