Söker app som fixar enknappsuppringning för barn.

Diskussion i 'Applikationer' startad av LypsylateX, 11 feb 2014.

1. LypsylateX

LypsylateX Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej.

På XDA skrev jag inlägg enligt nedan, jag skulle vilja ha en app / lockscreen /whatever som förvandlar telefonen så det finns två stora knappar. En som gör att den treåriga dottern kan ringa mig och en som gör att hon kan ringa mamma. Det verkar inte finnas, eller känner någon till om det finns?

MVH
    Lyp

Hi.

Either my ninja skills in googling has lost it's mojo today, or what I'm looking for doesn't exist. Which would seem quite stange.

I have an old unused phone running Android 2.1, I think it's a Samsung GT-I5600 or something very similar. My three year old daughter have all the computers and tablets she could ever want, so I would like this one to be a very simple telephone that she could use to make calls to preset numbers and nothing else. I would like a screen lock that's easy to unlock and then just two big pictures or buttons. One for me and one for her mum. That button should make a call, and nothing else. Perhaps there could be a hidden preference whenever the call should be made thru the speaker or not.

To me this seems like something someone must have thought of before me, but as i wrote... I can't find anything like it.

Do you know of any app / lockscreen like this?

2. Mikael8.0

Mikael8.0 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Sök på Play efter "Quick Call". Verkar finnas några lovande.

LypsylateX gillar detta.
  3. goateye01

goateye01 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    181
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Det har du redan i din lur.
    Lägg till en widget 1x1 på hemskärmen med Kontakt.
    Välj vilken kontakt och allt klart!

Resultatet blir en liten bild på Mamma, ett tryck och samtalet påbörjas!

4. LypsylateX

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tack, ni fick mig på rätt spår. Med hjälp av Holo Launcher och Holo Lock har jag nu uppnått det jag ville uppnå. Allting annat än två bilder är bortstrippat, och man tar sig inte in till några program eller inställningar av misstag. Knappt ens med flit och vilje.

Mikael8.0 gillar detta.
  5. LypsylateX

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

...om någon skulle undra samma sak någon gång, det här är de verktyg som jag har använt:

Holo Launcher Plus (Mobint software) 1004Kbyte

Holo Locker Plus (Mobint software) 390Kbyte

ActivePhoto Widget (Michael Felix) 253Kbyte

Widget Signal Strength (GreenLog) 46Kbyte

Widget Battery (GreenLog) 43Kbyte

Är mycket nöjd med resultatet som jag har fått till efter lite fipplande med inställningarna. Som ni ser tar det i princip ingen plats alls, så det här borde gå att göra på nästan vilken gammal telefon som helst som kör 2.1 eller om det möjligen kan behövas 2.2 som min telefon kör. Har inte räknat ut vad apparna kostar, men det är väl runt 50:- totalt. Man behöver fullvarianterna för att göra det jag ville uppnå.

Det jag ska titta mer på vid tillfälle är att byta ut call screen till någonting mer barnvänlig, både för att svara och för att lägga på. Det behövs egentligen inte, hon fixar det ändå, men det känns lite kul att göra det riktigt "rätt". :D

Mikael8.0 gillar detta.