Söker app som laddar ner sidor för offlineläsning

Diskussion i 'Applikationer' startad av Granath, 8 jul 2012.

1. Granath

Granath Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Man har ju gärna datatrafiken avslagen när man är utomlands. När man hittar en hotspot så har man sällan tid att läsa allt, så det skulle ju vara mumma om det fanns någon sorts app som sätter igång och laddar ner ett antal sidor, som man kan läsa offline.

Facebook skulle ju tex vara kul att kunna tanka ner X antal timmar bakåt, för senare läsning offline.

I Google reader appen kan man ju bara se rubrikerna, men så fort man vill läsa mer så vill den koppla upp sig.

Någon som har tips?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Google currents sparade inläggen i sig, i alla fall de bloggar jag hade valt. Men vissa publicerar bara små utdrag och hänvisar en till hemsidan.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

3. acr

acr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Finns en hel del appar.
    Min favorit är "Read it later" som nu har döpts om till Pocket.
    Anledningen till att det är min favorit är för jag använt den i flera år och har allt sparat där. Men den har alltid levererat och gjort det den ska. När det tipsas om appar/siter för detta ändamål skulle jag säga att den oftast hamnar på top 3. Den är snygg, stödjer en hel del andra apps och bara inriktad på vad den ska göra.
    http://getpocket.com/

En app som dock verkar vara populärare är Instapaper. Men har inte testat den själv, men man ser att folk och sajter tipsar ofta om denna app. Instapaper känns vid en snabbtitt väldigt light, totalt inriktad på vad den ska göra och inget lull-lull. Back to Basic, tänk google när det startades jämfört med Altavista :)
    http://www.instapaper.com/

4. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag använder ICS Browser+ och där kan man välja att spara sidorna för offline-läsning.

5. Granath

Granath Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack.
    Pocket var ju gratis och bra. Dock så verkar den tyvärr inte kunna spara sidor som kräver login (tex Facebook) i android 3 eller senare.