Söker bra alarm

Diskussion i 'Applikationer' startad av spendabel, 12 nov 2010.

1. spendabel

spendabel Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har sökt genom en del forum och testar massor av apps men hittar inte vad jag söker...

Vill ha ett larm där man kan

1. ställa in återkommande larm var 3:e eller 4: vecka på tex måndagar

2. kan använda fade in

3. exportera/importera larm

4. ställa in snooze time

Jag hittar olika varianter som har antigen det ena eller det andra men hittar inget som har alla fyra... någon med tips?

Last edited: 12 nov 2010
  2. concorde

concorde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Gentle alarm uppfyller 2,3 och 4. Saknar även jag mer avancerade kontroller för upprepning, så har mailat utvecklaren om det så får hoppas det kommer. Under tiden går det ganska smidigt att göra ett alarm med en viss dag och sätta på det när man behöver det. Alla andra funktioner är underbara för den morgontrötte!

http://www.appbrain.com/app/gentle-alarm/com.mobitobi.android.gentlealarm

3. spendabel

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

ska hålla utkik efter det om dom fixar bättre upprepningsalternativ

har testat alarm master ett tag nu som uppfyller allt utom fade in, men det känns lite... b helt enkelt. men dom har bra upprepningsalternativ. alarmet är heller inte integrerat med vanliga androidklockan tyvärr

även testat tasker som jag trodde man skulle kunna fixa det mesta med men inte heller dom har bra upprepningsalternativ

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Du måste ha ett vansinnigt strukturerat liv om du vet att du skall upp t.ex. 0800 var TREDJE måndag :)

Kolla med han som gör myClock här på forumet! Han kanske kan implementera något sådant dära!

5. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Finns det något larm som funkar som så att jag ställer in en tid jag MÅSTE vara vaken, och utifrån denna tid så börjar larmet då och då ringa fr.om 1 timma innan jag ska vara vaken?

6. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Det är inte exakt det du efterfrågar, men med Gentle Alarm så kan du ställa in att ett alternativt för-alarm ska ringa någon gång inom 0-60 minuter innan huvudalarmet. Men det ringer alltså enbart en gång innan det riktiga, inte då och då som du önskade, och tanken är egentligen att man ska sätta en mycket lägre volym på det för att bli väckt endast om man råkar sova mycket lätt just då.

7. spendabel

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tja, om du med vansinnigt strukturerat menar ett vanligt 3 veckors arbetsschema så :)

Tack för tipset, ska kolla på det!

Tror faktiskt jag fick till med tasker igår kväll men inte hunnit testa färdigt, men fick ju ändå göra ett "skuggschema" med alarm tiderna i gmail. Fördelen är ju att allt går att exportera då när man ska dra in en ny rom eller så... dessutom går alarmschemat på en egen kalender så man behöver inte visa det i smooth calendar widgeten som jag använder

Last edited: 23 nov 2010