Söker bra terminal emulator...

Diskussion i 'Hero' startad av koltrast, 12 dec 2009.

1. koltrast

koltrast Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan.

Jag letar efter en terminal emulator som funkar riktigt bra med mjukvarutangentbordet. Har provat better terminal emulator men den funkar inte bra då tangentbordet döljer kommandoraden. Har inte heller lyckats få till bindestreck utan att jag får n- skrivet på skärmen istället.

Första post på ett suveränt forum, har läst mycket hittills, tänkte börja aktivera mig nu.

Tack för hjälpen.

2. durd

durd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tips till att skriva bindestreck och andra tecken: byt till det numeriska tangentbordet.
    Vet dock inte hur du ska lösa att tangenbordet döljer kommandoraden när telefonen ligger ner. Stående funkar ju dock.

3. koltrast

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej igen. Efter lite trial and errror har jag kommit fram till om jag stänger av full screen i better terminals inställningar så funkar även qwerty tangentbordet dvs det täcker inte över prompten när jag skriver samt att jag lätt kan komma åt - också. Gäller att komma ihåg att inte gå in i landskapsläge utan att först gömma tangentbordet, annars kraschar better terminal.

Well well, bättre än ingenting iallafall.

4. koltrast

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förresten, det är ingen som har lyckats få fram tangentbordet i googles egna terminal app?