Söker den utlimata ROMen för vardagen(läs: problemfri till 100%)

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av RazerBlader, 29 maj 2011.

1. RazerBlader

RazerBlader Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hejsan alla Swedroidare!
    Jag har nu hunnit leka runt med min mobil och jag har testat massor med olika ROMar, men jag finner ingen stabil, och jag vill gärna ha SEs tangentbordslayout så det är svårt o hitta en bra ROM, men jag har testat bl a följande:
    MIUI Gingerbread (allting funkar tillfredsställande bortsett ifrån att SMS-applikationen inte hittar nummer ifrån min ordinarie telefonbok)

CM7 (dock var det någon vajsing med den, minns dock inte vad =/)

CM6 (haft den i en dag nu och telefonen håller nästan på o smälta, alla komponenter blir grymt varma, batteriet blir grymt varmt och skärmen blir grymt varm medans jag försöker o ladda, skärmen blir även den grymt varm, så jag ska avinstallera den i dag)

MIUI Froyo (samma som för GB-versionen)

TripNArc (en fin ROM men känns alltför ostabil för o ha till vardags, den har bland annat problem med landscape, även om det fungerade bättre i v 0.5, och det var den jag utvärderade, så dög den inte för mig då det är ett måste o kunna se statusbaren)

FreeX10 (har jag kört på, den verkar stabil och så men hur allting var uppbyggt rent grafikmässigt avskrämde mig)

Sedan har jag testat en hel uppsjö med andra ROMar, dock så måste jag ha SEs egna tema helst, ifall det är ARCens eller X10ans spelar ingen roll, då jag bara känner mig hemma i den miljön.

P.s jag har haft rätt BB på samtliga, och inte ändrat i avancerade inställningar som kan påverka hela systemet.

Och jag är tacksam för ifall någon kan tipsa om en stabil ROM som bygger på SEs tema i ARCen eller X10an, eller om det finns någon ROM som man kan komplettera med detta "tema", observera att jag vill att ROMen ska vara 100% stabil helst, om buggar, så får dem väl finnas, men inte påverka vardaglig användning (ringa, SMS/MMSa, surfa, spela spel och ha multitouch)
    Jag har sökt runt massor på XDA, utan något vidare lyckande, tack på förhand för svar :D

2. emanuelj

emanuelj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Vill man ha problemfri telefon kör stock 2.1 och vänta på officiell 2.3.

Sent from my X10i using Tapatalk

3. RazerBlader

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det är det jag gör för tillfället, och med LauncherPro på det så att man kan få landscape på hemskärmen, men trots att jag har aktiverat JIT så känns det som att någon har hällt sirap i systemet när jag installerat alla apps jag har (93 st) och med customROMs så blir man grymt bortskämd med både batteriet och med hur fort allting går, så därför vill jag gärna hitta någon Froyo eller GB-ROM, och det verkar som Trip har problem med sin TripNArc då han skrev på modaco om sitt problem för att kunna göra versionen avTripNArc 100%, så jag anar att man inte får se en sån heller =/ mera tips då än JIT-aktivering på stock 2.1 för att kunna förbättra prestandan avsevärt om inte annat? =/

4. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Jag kör CM 6.1.3 och är supernöjd!
    Har inga problem med värme, batteritiden är bra, gps funkar, stillbilder funkar.
    Enda strulet är videofilmning, där filmen hade mycket artefakter, men ska jag filma så har jag med en DMC-TZ20 som fixar full hd filmning.

5. mannequin

mannequin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

93 apps, inte så konstigt att det går segt;)

6. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

93 appar låter sjukt. Om du gillar det vanliga keyboardet så kan du använda swiftkey. Den liknar i utseendet men jag tycker att den är bättre.
    De stabilaste ROMarna är dem på 2.2, freex10, CM6 och MiUi (-WiFi atm).
    Du kan ju testa att flasha om allt om du har problem med värme. Tror det finns teman till Freex10. Om du inte gillar sms appen i MiUi så kan du ladda ned Handcent.
    Och om du vill ha helt stabil med SE utseende så får du nog köra standard med JIT nu i max en månad innan 2.3.3 kommer ut ;)

7. RazerBlader

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Okejski, men som jag skrev i första posten så har inte CM6 fungerat så väl för mig, och jag har inte lust o ge det en till sväng, redan testat två gånger med korrekt BB =/

Om man gillar o leka runt med telefonen så är det klart man samlar på sig lite, nu tror jag snart jag har bräckt 100-apps gränsen, sitter o leker med allt som går, senast idag lekte jag med upplösningen =P plus att det fiinns massor med roliga sple, synd bara att man måste ha 3 olika SD-kort p g a att man kör spel som ligger på några 100 MB och har en musiksamling på 8 GB =/

Jag kör standard just nu, och det är stabilt så inåt helskotta =P Och jag längtar sjukt mycket till 2.3.3 kommer, då jäklar blir det nytt raketbränsle :D Och tack för övrigt för tipset om swiftkey, det uppskattas :)