söker en frilans för app utveckling

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av denlillaentrepenören, 26 maj 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. denlillaentrepenören

denlillaentrepenören Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej det är så att jag har ett par grymma app idéer och jag har ingen kunskap i programmering. jag söker någon som vill utveckla apparna och dela på kakan.

2. denlillaentrepenören

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

så det är ingen här som vill vara med och dra in lite stålar och komma med en nya appar som inte finns på marknaden?

3. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207

MINA ENHETER

Rent allmänt brukar de flesta ha väldigt mycket goda ideer men det finns väldigt få som kan realisera. De räcker helt enkelt inte till för att realisera både sina egna och andras ideer.

Det är också ganska vanligt i detta forum med trådar av typen "Jag kläckte en ide' på en fikarast och söker nu någon mer välutbildad än mig själv som vill jobba ett par manmånader så delar vi 50/50 på intäkterna sen". Denna typ av trådar får sällan några napp.

Om du verkligen tror på dina ideer finns det några alternativ som ökar chansen att se dem realiserade:

1) Investera den tid som krävs för att själv lära dig programmera

2) Anlita någon app-makare och betala timpenning. Var dock beredd på att realisering av en ide oftast är lättare sagt en gjort. Oväntat många timmar kommer rinna iväg på till synes triviala funktioner.

3) Anlita någon appmakare och kom överens om ett fast pris för att implementera din ide'. Då måste du dock noga ha specificerat precis vad som skall ingå i programmet och hur det skall fungera.

Om du betalar för hela utvecklingen av programmet kan du sedan med gott samvete ta alla intäkter från Android market.

m v h Henrik

pulsar gillar detta.
  4. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Word. Och oavsett, hur många "bra idéer" har man inte haft och efter kort tid flyttat uppmärksamheten till nya sådana. Bland det svåraste menar jag är att släpa skiten över mållinjen. Bra idéer finns det väldigt många av. Personer som kan göra något av dom - desto färre.

Med RAY via tapatalk

pulsar gillar detta.
  5. denlillaentrepenören

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej tack för svaret, men jag har inte sagt att delningen ska vara 50/50 utan det är ju något man får snacka om. jag vet att den som utvecklar appen får lägga ner sin tid på det precis som att jag får lägga ner min tid när jag arbetar med det jag kan göra. Så nu är det ju så att jag är en idéspruta utan tid att lära mig om programering och göra det själv, plus att mitt intresse inte ligger i apputveckling utan det som genererar pengar.

6. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207

MINA ENHETER

I den andra tråden som du startade under "Jobb och tjänster" finns det kanske möjlighet att få napp om du försöker konkretisera ditt erbjudande lite mera. Hur stor arbetsmängd gissar du att det rör sig om? Hur många användare tror du vill betala hur mycket? Vem skall stå för kontot på google play? Hur skall intäkterna fördelas? NDA? Naturligtvis måste du även fundera över mera praktiska saker som vem eller vilka som skall betala skatt, moms och eventuella sociala avgifter.

Om ditt mål är att tjäna pengar gissar jag att du siktar på att tjäna så mycket pengar att det inte kan räknas som hobby-verksamhet. Om det inte är hobby-verksamhet får du nog räkna med att på ett eller annat vis avlöna en utvecklare på kommersiella villkor. Under sådana förutsättningar passar nog "Jobb och tjänster" bäst.

Den här rubriken "Appförslag och ide'er" är nog mera tänkt för att presentera sina idee'r mera i hopp om att se dem realiserade utan hopp om ekonomisk ersättning för ideerna.

m v h Henrik

SooDroid gillar detta.
  7. nadam

nadam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Som programmerare så är det rätt tröttsamt att läsa trådar av den här stilen. Det är framför allt två saker som fattas.

1) Vad är det för typ av app? Beskriv så detaljerat du kan utan att avslöja några "affärshemligheter".

2) Vad kan du själv bidra med förutom själva idén? Grafik? Pengar? Marknadföring? Test?

Om du inte vill eller orkar beskriva dessa två, så tvivlar i alla fall jag på att det är något att satsa på.

8. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Som henca sa så passar din andra tråd bättre och tråden låses.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.