Söker "gamla skolans" röstuppringning

Diskussion i 'Applikationer' startad av eye69, 4 feb 2011.

1. eye69

eye69 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Info:
    Nova Prime
    Har testat lite med de röststyrnings/röstuppringnings-program som verkar finnas, men de verkar fungera väldigt dåligt för svenska namn. En del namn kan jag uttala som de skulle ha uttalats av en amerikan eller engelsman, och då verkar det fungera åtminstone litegrann. Det är ju dock en dålig tröst.

Det jag egentligen skulle vilja ha är vanlig röstuppringning av den gamla skolan, alltså där man får lära telefonen kommandon i förväg. Att kunna styra några andra funktioner än uppringning är för mig ointressant, och jag sätter mig gärna i några timmar och lär den de namn som jag känner att jag behöver kunna ringa genom headsetet (mestadels arbetskontakter).

Jag har dock inte hittat något liknande program till Android. Några tips? Kanske man skulle kunna fixa en liknande lösning till Tasker?

PS. Jag har en rootad HTC Desire med LeeDrOiD 2.3d

2. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Tumme jävla upp på den! Antagligen den funktion som jag saknar mest från när jag körde P1i (och W950i och ett lass SE-lurar innan dess).

3. Monterat

Monterat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ännu bättre med Nokias variant då man inte behöver lära telefon utan alla kontakter kan ringas. Har iofs fått göra en ändring, Angelique funkar inte så gumman får heta Ancheli i min Nokia N8 :)

4. Alaeus

Alaeus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    När jag körde HTC Desire med LeeDroid hade jag problemet att när jag skulle lägga på samtal från BT-headsetet var jag ibland aningen för sen med att trycka på knappen - personen i andra änden hann först. Då aktiverades röstkommandotolken (utan min vetskap) och eftersom jag inte sa något ringde den upp en slumpad kontakt i min lista. Slutade ganska olyckligt ibland, t ex som när ordföranden för den lokala fackklubben fick lyssna på lite ömt prat mellan mig och flickvännen...

Undrar också hur man får ordning på det här. Inte haft problemet sedan jag bytte till Galaxy S2 (vet inte om jag haft tur eller om den sköter sånt bättre) men det vore bra att veta om det gick att få tag i en "gammal" röstkommandotolk ändå.