Söker hjälp för 2.0-högtalare med bra bas

Diskussion i 'Off Topic' startad av Gempressaren, 17 mar 2013.

1. Gempressaren

Gempressaren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tjenare!

Jag håller på och letar efter högtalare med 2.0-system. Jag vill ha bra bas men kan inte längre ha subwoofer. Prisklass är helst under 1500kr (men finns det några helt superba som kostar mer så nämn dem gärna!).

Framförallt tänker jag använda dem till att spela musik från datorn och telefonen. Om det gör någon skillnad så lyssnar jag på metal.

Jag har tittat närmare på AudioEngine A5+ men de är lite för dyra, och AudioEngine A2, fast de sägs ha lite dålig bas (på grund av deras fysiska storlek).

Skulle verkligen uppskatta er hjälp!
    Tackar och ha det gött!

2. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Du har ingen förstärkare utan är på jakt efter aktiva högtalare? Kommer bli väldigt svårt att hitta ett par aktiva med bra ljud för 1500 pix. Ingen större idé att leta begagnat heller med tanke på hur lite pengar det rör sig om.

Last edited: 17 mar 2013
  3. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag delar inte åsikt med PingviN och hänvisar till 4sound eller musikbössens sortiment med studiomonitorer.
    Ett förslag är dessa: http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=1208884&artno=138507

Glöm förresten de ovannämda de hade lite ovanliga (proffs) ingångar. Det går så klart att köpa de rätta kablar men kan var bökigt. Hur som helst kolla in de övriga studiomonitorer.
    Jag köpt ett par (mindre) som hade optiskt ingånger. Kör nu optiskt ut från en gammal laptop med Spotify och det har alldrig lät bättre.

Last edited: 17 mar 2013
  4. Gempressaren

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Okej tack för svar! Vilka högtalare använder du nu? Om jag skulle glömma de du länkade? :^)

Vet du någonting om AudioEngine 2 och 5 som jag har tittat på? Jag behöver inte ha max-bas men gärna fyllig sådan.

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

6. Gempressaren

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack! Ja, det är precis de och storebror A5 jag har tittat på! Har också noterat alla otroligt fina recensioner de fått. Men vill gärna lyssna på dem själv. Du nämner att man kan lyssna på Elgiganten, så jag får ta en liten sightseeing-tur dit! Tack för tipset :^)

7. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Behringer Ms40

Jag har ett par Behringer Ms40 vid i köket som spelar Spotify radio hela dagen :D

8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Riktigt schysst pris också!

Har sedan jag svarade i tråden själv börjat leta efter lite billigare, men ändå bra, högtalare till just köket :P

Hur är bastrycket i dessa du har? Har ett normalt lägenheteskök till storleken och vill gärna att de inte låter som en mobiltelefonhögtalare.

9. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Dessa är kvalitets högtalare (trots priset). De har inte det djupaste bas men det duger till det mesta. De skulle jag inte väljer för LoFi (typ Kruder Dorfmeister) men allt annat funkar fint.
    De målar upp en fin och hyfsat djup 3D ljudbild när man sitter I "the sweet spot".