söker hjälp med root ifrån ubuntu till x10pro

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av wewill, 3 mar 2011.

1. wewill

wewill Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

om det är någon som har kunskaper inom hur man rootar från sin ubuntu-dator så vore jag tacksam för hjälp. söker någon jag rent allmänt kan vända mig till vid frågor och så om allt inom root. Tack på förhand även om jag är osäker ifall detta är rätt ställe att posta, svara gärna mig med PM om det inte visas intresse bland andra då kan allmäna tips droppas här.

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Är ganska säker på att det finns en beskrivning i forumet här någonstans. Antingen en beskrivning eller länk till ubuntu.se. Har du sökt?

3. itix

itix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pröva först med universal androot eller andra enkla root metoder som bara kräver en apk på telefonen.

Funkar inte det antar jag att du måste köra Exploid-metoden. för det krävs adb. För att få igång ADB på Ubuntu följ denna tråd.

Därefter följer du följande guide för att köra exploid root. Dock bör du notera att ADB körs ./adb på ubuntu och att sökvägen kommer vara annorlunda. Följer du min guide som du ska ska du kunna starta där ADB-kommandona matas in i guiden.

Kolla dock allra först i denna tråd om du kan hitta något som är enklare. Allt som heter något-root-något.apk är enklare än att installera hela SDK för att roota.

Hoppas det hjälper.

Last edited: 6 mar 2011