Problem: Söker hjälp!!

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av xiobe, 16 mar 2014.

  1. xiobe

    xiobe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå alla Swedroidare:). Jag har en Samsung S4, Och har stött på riktiga jävla problem:(.

    Det hela började med att jag la in Cyagenmod 11 och körde det ett tag.. Men tyckte att mitt "mobila" nätverk inte var så stabilt.. Fick aldrig in 4g osv, Så igår beslöt jag mig för att återställa till orginal.. Det dumma är att jag inte backupade orginal rom när jag körde in cyagen. Har letat och letat och fick in någon orginal rom, men då har jag inget ljud eller kan inte sätta på WIFI. samt att telefonen är skitslö och beter sig väldigt dumt.. Jag trycker in cyagenmod på nytt och telefonen spinner på. Dock inget ljud?? Kan inte ringa, finns inga toner någonstans.. Så det sista jag testade var att flasha om "kernel" och då blev telefonen helt oandvänd bar..:(.. Nu sitter jag här och förstår inte hur jag ska fortsätta med detta.. Därför söker jag någon duktig hjälpsam här på forumet som kanske skulle kunna ta sig till min telefon? Jag förlitar mig att ni alla är ärliga människor och inte skulle lura mig. Alltså jag kan skicka telefonen till dig.

    Ser gärna en telefon kontakt innan jag skickar telefonen.

    Tacksam för hjälp.

    Mvh Niclas
     
  2. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Kolla inställningar och om telefon och sen ska du kolla om du har kvar ditt IMEI-nummer. Det låter som IMEI-numret är borta. Har du gjort backup på EFS?

    Tapatalked!
     
  3. xiobe

    xiobe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska kolla det.. Men det borde det vara.. Kan ta emot å skicka sms!
     
  4. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    De skulle ju underlätta om du säger vart du befinner dig så att om man är i närheten kanske kan erbjuda sig att hjälpa ?
     
  5. xiobe

    xiobe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Sorry glömde skriva att jag bor i Oskarshamn(kalmar län).
     
  6. JohNan

    JohNan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Om du skickar serienummer så kan jag ta reda på vilken original-firmware du ska ha. Skicka isåfall som ett pm.

    Sent from my SM-G910S using Tapatalk
     
  7. skitzophren

    skitzophren Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Enklast är att starta kies, välja uppdatera programvara och skriva in modelnr och serienr som finns under batteriet i kies sen laddar den ner det du behöver till din mobil..

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk