Söker in-ears till MW600!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av teknocide, 9 okt 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Godkvällens!

Till att börja med vill jag nämna att detta meddelande skrivs från en dator uppkopplad via Wi-Fi till min Galaxy S. Kärleken spirar... <3
    Till skott: jag köpte idag handsfreen MW600 från SonyEricsson. De medföljande lurarna är helt ok ur bekvämlighetssynpunkt, men jag skulle gärna ha något med högre ljudkvalitet.

Två väldigt viktiga punkter här är sladdlängd samt anslutning. Jag vill ha en mini-stereokontakt och kort sladd. Till min mediaspelare som jag kör på gymmet har jag ett par Sennheiser CX-300. De låter helt ok men sladden är på tok för lång och kontakten är enorm. Inte bra.

Vad har jag för valmöjligheter? Det får gärna vara prisvärt.

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Du skulle ju kunna köpa ett par Sennheiser till som du kortar av sladden och löder om kontakten på, om du är lite händig. Behöver inte vara allt för svårt heller.

3. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det låter som ett roligt projekt, men är det inte svårt att få kontakten snygg? Vill inte ha en eltejpslösning.
    Edit: och var kan jag hitta lösa mini-stereokontakter..?

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

5. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Det finns väl schenhieser som har kort sladd. Kolla på CX400II har jag för mig att det var. Fanns även någon med ett band runt halsen så du nog kan hänga MW600 i den. Minns inte vad den modellen hette dock. Själv kör jag med ett par Klipsch S1 har jag för mig att de hette men jag har "flätat" kablen i en ring så den tar inte så mycket extra plats och det är skönt att kunna köra utan BT om batteri skulle ta slut eller så.

6. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

jag har samma headset och jag kör Bose in-ear som är ruggigt bra! Hur nöjd som helst, dessutom håller de bra mot glapp i kontakten. Köpte mina för 1295 men det finns säkert billigare på nätet

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.