Söker ljud app för att förbättra ljudkvalité för podcasts

Diskussion i 'Applikationer' startad av Oceanic, 14 aug 2019.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 414
    Mottagna gillanden:
    4 158
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ett återkommande problem vad det gäller podcasts är ju låg ljud nivå, de finns en uppsjö med appar som. Boostar ljudet även equalisers. Men jag kör med bone conducitive hörlurar och ljudet blir extra torrt jämfört med in ear eller on ear. Vad som igentligen saknas för min aftershockz lurar är någon form av dsp som emulerar ljudet så de låter mer som in ear eller om ear... Nån form av reverb och 3D effekt tror jag skulle göra podcast att lyssna på... De blir också väldigt stor skillnad om podcasten är i mono högkvalitativa poddar från tex Sveriges radio är inga problem låter helt ok de använder stereo. Men de flesta använder riktig dåliga mickar typ från deras headset och liknande... Så söker en app som jag is lägga på rums effekt och nån form av stereo effekt för att få mer påtaglig stereo känsla...

    Det finns en miljon appar.. Som förbättrar ljudet... Väldigt mkt skräp appar också och de flesta av de jag provar med tex funktion som ska virtualisera ljudet låter riktig dåligt... Finns de nån mer professionell app? Jag gärna betala en slant om det är bra ljud kvalité. Måste väl finnas från en mer etablerad tillverkare och inte bara massa små skumma appar som är fullt med reklam och ska ha permissions för hela telefonen...